تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن با سطح مقاومت ۶۱ دلار/بشکه مواجه شود و مقداری به سوی سطح ۵۹٫۸۱ برگردد تا پس از آن حرکت بعدی خود را مشخص کند.

افزایش قیمت در روز گذشته باعث جلوگیری از ادامه سیر کاهشی قیمت از سطح ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۶ مه) شده است که این موضوع به ادامه گسترش موج افزایشی آغاز شده از سطح ۴۲٫۰۳ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) اشاره می کند.

چنانچه امروز قیمت نفت به بالای سطح مقاومت اصلی ۶۱ برسد این حرکت افزایشی به سوی سطح ۶۲٫۵۸ تایید بیشتری خواهد یافت. همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط روند بالایی از کانال کاهشی قرار گرفته است که فعلا اجازه پیشروی بیشتر به نفت را نداده است.

طبق بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۴۳٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) به ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۶ مه) سطح حمایت قیمت بر روی ۵۹٫۸۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۵۸٫۱۰ می شود.

بررسی شمارش امواج الیوت نشان می دهد اگر قیمت نفت در موج ۵ قرار داشته باشد، احتمال لمس مجدد سطح ۶۲٫۵۸ وجود دارد اما اگر موفق به شکست سطح ۶۱ نشود ممکن است دوباره به سوی کف این کانال برگردد. از این رو برای امروز ترجیح می دهیم در نزدیکی محدوده سطح مقاومت ۶۱  یعنی نزدیکی سقف کانال نسبت به تسویه خرید اقدام کنیم و در انتظار بازگشت و اصلاح قیمت به نزدیکی سطح ۵۹٫۸۱ باشیم.

بهترین استراتژی، ورود به پوزیشن خرید نفت خام سبک آمریکا در نرخهای بالای ۶۱ برای رسیدن مجدد به نرخ ۶۱٫۸۰ و پس از آن، سطح مقاومت بعدی، یعنی ۶۲٫۵۸ است و پیش از اطمینان از ادامه صعود به بالای سطح ۶۱ می بایست از مستحکم ماندن سطح حمایت ۵۹٫۸۱ مطمئن شد زیرا شکسته شدن آن می تواند به اصلاح بیشتر و صدور سیگنال فروش مجدد تا سطوح ۵۹٫۳۰ و ۵۸٫۱۰ دلار/بشکه بیانجامد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن مقداری به سوی سطح ۶۵٫۷۳ دلار/بشکه اصلاح کند تا پس از آن معلوم شود که تمایل به کاهش بیشتر دارد یا اینکه تمایل به افزایش به سوی سطح مقاومت ۶۸٫۵۰ را دارد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که سطح حمایت و مقاومت قیمت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۲۰۰ درصدی از موج افزایشی ۳ قرار دارند که این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۵۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ مارس) تشکیل شده است.

براساس تحلیل شمارش امواج، به باور ما افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح ۵۲٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۱۹ مه) در موج آخر از این چرخه یعنی موج ۵ قرار دارد که در این موج توان افزایش قیمت به بالای سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) را دارد.

در حال حاضر قیمت در نزدیکی سطح مقاومت ۶۶٫۷۹ با رزیستنس دیگری یعنی خط روند بالایی از کانال کاهشی مواجه است و به همین دلیل احتمال اینکه اول شاهد برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح حمایت ۶۵٫۷۳ باشیم وجود دارد و چنانچه این سطح حمایت نیز شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت به سطح ۶۴٫۰۲ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود.

از این رو در وضعیت کنونی باید در انتظار ماند تا با شروع حرکت های اصلاحی، در نرخهای پایین اقدام به خرید با حد استاپ پایین سطح ۶۵٫۷۳ نمود تا قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح مقاومت ۶۶٫۷۹ برسد و پس از آن حرکت افزایشی در موج ۵ با هدف ۶۸٫۵۰ دلار/بشکه آغاز گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت