تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت سطح حمایت ۶۲۲۹ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی یعنی نرخ ۶۰۸۹ نزول کند که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی از نزدیکی سطح حمایت ۶۲۲۹ تایید کرده است و به باور ما این سطح دوباره لمس و این بار با قدرت شکسته خواهد شد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این دو سطوح حمایت یعنی ۶۲۲۹ و ۶۰۸۹ به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c دیده می شوند و این موج در واقع سومین موج از چرخه حرکتی سه موجی می باشد که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) شروع شده است.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است این چرخه از امواج الیوت در درون یک کانال افزایشی در نوسان بوده است و کف این کانال هدف ۶۰۸۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) را نشان می دهد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۶۳۴۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد.

از این رو همچنان کانال نزولی افزایشی اخیر را دنبال می کنیم تا قیمت کف این کانال را لمس کند. سطح مقاومت قیمت نیز در سطح ۶۳۴۲ قرار دارد و تنها به شرط شکسته شدن آن می تواند منجر به صعود تا سطح ۶۴۵۴ گردد که سطح مقاومت مهم و مستحکم قیمت است.

بنابراین در سطوح فعلی ترجیح می دهیم در نرخهای پایین سطح ۶۲۲۹ بیشتر وارد پوزیشن فروش با هدف ۶۰۸۹ شویم زیرا سطح مقاومت ۶۳۴۲ دلار/تن نیز مستحکم باقی مانده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در حوالی سطح حمایت ۱۷۶۹ دلار/تن به کف خود برسد که این موضوع را بررسی امواج الیوت، خط روند و اندیکاتور RSI در نمودار ۱ ساعته نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود سطح حمایت قیمت بر روی پایین ترین سطح ۲۳ آوریل تشکیل شده است که کف موج قبلی B بوده است. این سطح حمایت توسط خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۷۴۵ (بالاترین سطح روز ۱۲ مارس) مورد حمایت جدّی قرار گرفته است.

همچنین در نمودار پایین واگرایی افزایشی را در اندیکاتور RSI در تایم فریم ۱ ساعته می بینیم که نشاندهنده خسته شدن معامله گران از ادامه روند نزولی قیمت است و این مساله گویای آن است که قیمت به کف خود نزدیک شده است و احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی را بوجود آورده است.

برای امروز می توان اولین هدف قیمت را در سطح ۱۷۹۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۷۶۹ به ۱۹۷۷ – بالاترین سطح روز ۶ مه) در نظر گرفت و هدف بعدی نیز بر روی سطح ۱۸۱۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) پیش بینی می شود.

بنابراین برای قیمت آلومینیم آلیاژی به نظر می رسد الگوی کف قیمتی در حوالی سطح حمایت ۱۷۶۹ ساخته شده است، بدین جهت، ترجیح می دهیم با قرار دادن استاپ های مشخص پایین سطح حمایت ۱۷۶۹ به معامله خرید بپردازیم.

احتمال شکسته شدن سطح مقاومت ۱۷۹۷ وجود دارد و در این صورت و با بسته شدن قیمت در بالای سطح ۱۷۹۷ هدف بعدی صعود قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی تا نرخ ۱۸۱۸ دلار/تن خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم