تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز برای زوج ارز یورو – دلار آمریکا پیش بینی می کنیم چنانچه امروز آمار قیمت مصرف کنندگان آمریکا بالاتر از پیش بینی ها اعلام شود، شاهد سقوط یورو در مقابل دلار باشیم و باید در انتظار یک سقوط جدی برای یورو به پایین سطوح ۱٫۱۱ و ۱٫۱۰۵۰ و حتی ۱٫۱۰ باشیم و انتظار داریم ایندکس دلار آمریکا عملکرد هفتگی مثبتی را در مقابل یورو از خود به نمایش بگذارد.

اخبار امروز از تورم آمریکا مسیر حرکت را مشخص خواهد کرد و به نظر می رسد، ایندکس دلار آمریکا برای جبران سقوط هفته های اخیر خود، مصمم تر است و خبر امروز ممکن است نوسانات شدیدی را به همراه داشته باشد.

یادآوری می کنیم که افزایش شاخص تورم آمریکا، به معنای افزایش فشارهای تورمی است و نتیجه آن، احتمال اتخاذ سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل آن خواهد بود، امری که امروز به تقویت دلار کمک خواهد کرد.

با توجه به پیش بینی های صورت گرفته که عموماً حاکی از رشد شاخص CPI برای ماه آوریل است، گمان می رود، بانک فدرال رزرو آمریکا تمایل زیادی به افزایش نرخ بهره تا پایان سال داشته باشد و در سخنرانی های اخیر تعدادی از اعضای بانک فدرال رزرو  آمریکا در خصوص احتمال افزایش تورم، جبهه گیری شده است.

به اعتقاد ما در صورتیکه آمار تورم آمریکا بالاتر از پیش بینی ها اعلام شود بانک فدرال رزرو آمریکا در مجموع تمایل زیادی به افزایش نرخ بهره دارد، این بدان معنا است که تا پایان سال نرخ بهره آمریکا افزایش خواهد یافت. این موضوع می تواند روند صعودی دلار را بیشتر به جلو هدایت کند.

اکنون چشم انداز وضعیت بازار ارز روشن تر شده است، بانک مرکزی آمریکا با افزایش شاخصهای اقتصادی و رشد تورم، ناگزیر به افزایش نرخ بهره بانکی اقدام خواهد کرد و در مقابل بانک مرکزی اروپا برای مقابله با مشکلات اقتصادی خود لحظه به لحظه بر سنگینی آن افزوده می شود، ناچار به گسترش سیاست های انبساطی کمّی (QE) و تزریق نقدینگی خواهد شد، نتیجه منطقی آن است که نرخ بهره بانکی آمریکا، از میزان سود بانکی اروپا فراتر خواهد رفت و معامله گران مطابق سنت همیشگی بازار، به خرید ارزی خواهند پرداخت که سود بانکی بیشتری را برای آنها تضمین کند.

امروز همچنین قرار است خانم یلن، رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران سخنرانی داشته باشد و به تشریح سیاست های پولی بپردازد و بازار باید از لابه لای سخنان وی قطعه ای دیگر از پازل نرخ بهره ایالات متحده را بچیند و از آنجایی که تصمیم گیری در رابطه با نرخ بهره بر عهده یلن و همکارانش می باشد، بنابراین ما نیز چاره ای نداریم جز اینکه به سخنان امشب یلن گوش فرا دهیم.

در سایر تحولات همانطور که در نمودار پایین قیمت جهانی اونس طلا مشخص است عدم توانایی قیمت برای شکستن یکی از سطوح حمایت ۱۲۰۱ یا مقاومت ۱۲۱۳ قیمت را در روندی خنثی قرار داده است، می بایست با دقت به جهت حرکت اونس طلا در حین سخنرانی یلن توجه داشته باشیم.

اگر در لابه لای سخنرانی یلن قیمت اونس طلا به سمت پایین و زیر سطح حمایت ۱۲۰۰ حرکت کرد و حداقل ۲ ساعت تثبیت شد، هدف بعدی کاهش تا سطح ۱۱۸۲ خواهد بود و در صورت شروع حرکت افزایشی به بالای سطح ۱۲۱۳ (مشروط به تثبیت ۲ ساعته)، می توان انتظار تقویت تا سطح ۱۲۲۰ را داشت. از این رو قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد و معامله گران به انتظار سخنرانی خانم یلن در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا