تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز یا نهایتا فردا به حرکت خنثی خود در بالای سطح حمایت ۱۲۰۱ خاتمه دهد و پس از آن به سوی سطح ۱۱۸۲ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) تشکیل شده است.

قیمت اونس طلا مدتی است که در اطراف سطح حمایت ۱۲۰۱ در نوسان بوده است و محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که همانند کاهش روز ۱۹ مه یا شدید تر از آن کاهش یابد و از هم اکنون قیمت اونس طلا خود را برای کاهش به سوی نرخهای پایین تر آماده می سازد.

از منظر تحلیل تکنیکالی چنانچه قیمت به سطح ۱۱۹۸ کاهش یابد شکست سطح حمایت ۱۲۰۱ تایید خواهد شد و می توان وارد پوزیشن فروش با هدف ۱۱۸۲ شد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی دیده می شود.

به همین خاطر در قیمت اونس طلا سطح حمایت ۱۲۰۱ سرنوشت قیمت را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح، حرکت نزولی اونس طلا با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و همانطور که در نمودار زیر مشخص است اونس طلا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تا نزدیکی سطح ۱۱۸۲ تن دهد که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند رسم شده از سطح ۱۱۴۲ می باشد.

از منظر تحلیل فاندامنتال پس از سخنان روز جمعه خانم یلن، ریس بانک مرکزی آمریکا در حال حاضر بازار به این قطعیت رسیده است که نرخ بهره آمریکا باید افزایش یابد و تنها بر سر زمانبندی آن اختلاف نظر است ماه سپتامبر یا ماه دسامبر؟

به باور ما امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار سفارشات خالص کالاهای بادوام آمریکا (پیش بینی ۰٫۵%+) و در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شاخص های ضریب اطمینان مصرف کنندگان (پیش بینی ۹۵٫۲) ، فروش خانه های نوساز آمریکا (پیش بینی ۵۰۱ هزار واحد) که امروز در سشن آمریکا اعلام می شوند می تواند تا حدودی این مسئله را مشخص کند.

در تایم فریم فریم ۱ ساعته قیمت اونس طلا هم اکنون علاوه بر اینکه در منطقه حساس ۱۲۰۰ بسر می بریم در لبه یک خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی شکل گرفته در سطح ۱۲۰۱ می باشیم. این خط فیبوناچی که بیش از یک هفته است بازار را تحت سیطره خود دارد بسیار مهم و حیاتی است و گذر از آن معنی و مفهوم بسیار دارد.

بنابراین ممکن است امروز این سطح ۱۲۰۱ شکسته شود و در صورت شکست این سطح می توان انتظار نزول اونس طلا تا منطقه ۱۱۸۲ را داشت. شکست خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی در نمودار یک ساعته پایین نیاز به تغییرات فاندامنتالی بسیار جدی دارد. آیا این تغییرات رخ داده یا رخ خواهد داد ؟ تا حد زیادی بله.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا