تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا هدف نزولی ۵۸٫۱۰ دلار/بشکه همچنان معتبر است و این موضوع را بررسی کانال کاهشی و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این کانال کاهشی از سطح ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۵ مه) به این سو ساخته شده است و پس از آنکه قیمت نتوانست به بالای سقف کانال برسد قیمت مجدد تحت فشارهای نزولی به سوی کف کانال یعنی حدود سطح ۵۶ قرار گرفته است.

با این حال برای امروز هدف واقع بینانه ما کاهش قیمت به سطح ۵۸٫۱۰ است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۳٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) به ۶۲٫۵۸ قرار دارد.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح ۶۰٫۷۰ یعنی سقف کانال نزولی باعث نقض سناریوی کاهشی و افزایش قیمت به سوی سطح ۶۲٫۵۸ می شود.

در هر صورت برای امروز تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت اصلی ۶۰٫۷۰ قرار دارد، نتیجه آن، کاهش شدید و سریع نفت است که احتمال تشکیل یک روند میان مدت نزولی برای آن را به ترتیب به سوی سطوح ۵۸٫۱۰ و ۵۶٫۰۰ به همراه دارد.

بنابراین برای امروز با توجه به اینکه شرکت نفتی شل آمریکا فعالیتهای حفاری خود را افزایش داده است، پیش بینی ما کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۵۸٫۱۰ است که در صورت شکسته شدن آن، احتمال سقوط بیشتر نفت تا محدوده ۵۶ دلار/بشکه فراهم خواهد آمد. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن تحلیل قبلی همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۶۴٫۰۲ کاهش یابد که این موضوع را بررسی کانال نزولی و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند. این کانال نزولی از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) به این سو تشکیل شده است.

نرخهای بالای این کانال با مقاومتهای مستحکمی مواجه است که همین موضوع منجر به کاهش قیمت در طی چند روز گذشته شده است. عمق حرکت نزولی قیمت نفت برنت از سطح ۶۹٫۶۳ نشاندهنده تکمیل شدن موج صعودی قیمت از سطح ۵۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ مارس) است.

به اعتقاد ما در چارت پایین قیمت نفت برنت دریای شمال دیر یا زود تا نزدیکی سطح ۶۱٫۲۵ ( به عبارتی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج A – سومین موج از چرخه سه موجی که از سطح ۵۲٫۵۰ شروع شده است) سقوط خواهد کرد.

از این رو کسانیکه اقدام به فروش نفت برنت کرده اند می توانند تا نرخ ۶۴٫۰۲ پوزیشن فروش را نگاه دارند و برای امروز شکست سطح ۶۴٫۷۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با حد سود اولیه ۶۴٫۰۲ و سپس سطوح ۶۲٫۳۱ و ۶۱٫۲۵ دلار/بشکه است که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت