تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۶۱۵۳ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود منجر به فروش مس به سطح ۶۰۵۱ می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) شکل گرفته است.

این سطح حمایت هر چند باعث اصلاح ضعیف قیمت شده است اما انتظار داریم که امروز این حرک اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۶۲۷۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) پایان یابد. خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۵۳۴۶ نیز اشاره به کاهش قیمت به سوی سطح ۶۰۵۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال فروشندگان می بایست تا زمان عبور قیمت از این سطح حمایت ۶۱۵۳ به انتظار بمانند و هم اکنون فروشندگان همچنان با قدرت به حرکت ادامه می دهند و تمایل به ورود مجدد پوزیشن فروش در نرخهای پایین سطح ۶۱۵۳ هستند.

برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۶۱۳۰ کاهش یابد می توان نسبت به گرفتن پوزیشن فروش با هدف ۶۰۵۱ اطمینان یافت و اکنون شرایط برای انجام یک حرکت کاهشی مهیا شده است.

از این رو برای امروز احتمال کاهش قیمت تا سطح حمایت ۶۱۵۳ وجود دارد و برای شروع حرکت نزولی، همچنان باید منتظر ماند و در صورت توانایی مس برای عبور از حمایت ۶۱۵۳ فرصتهایی مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با تارگت ۶۰۵۱ دلار/تن بوجود خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۸۰۹ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را تشکیل کف قیمت در پایین ترین سطح روز ۲۲ مه یعنی سطح ۱۷۵۷ تایید کرده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که واگرایی افزایشی قیمت در اندیکاتور RSI در تایم فریم ۱ ساعته نشان دهنده آن است که قیمت به منطقه اشباع از فروش رسیده است و امکان بازگشت قیمت وجود دارد.

در نمودار پایین افزایش سریع قیمت از سطح ۱۷۵۷ اشاره به کف قیمت در اطراف سطح ۱۷۵۷ دارد و حداقل می توان گفت که این سطح کف موقت قیمت محسوب می شود.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۱۷۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) به ۱۷۵۷ نشان می دهد که اولین هدف قیمت در سطح ۱۸۰۹ دیده می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی وجود دارد و اگر قیمت به بالای این سطح برسد زمینه را برای صعود بیشتر قیمت به سطح ۱۸۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) فراهم می آورد.

بنابراین از این به بعد می بایست در انتظار تایید شکسته شدن سطح مقاومت ۱۸۰۸ باشیم تا در این صورت بتوان گفت حرکت اصلی قیمت تغییر کرده و روند صعودی قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۸۴۱ دلار/تن آغاز شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم