تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۱۸۲ را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود سیگنال فروش قوی به سطح ۱۱۷۰٫۲۰ صادر خواهد کرد.

قیمت جهانی اونس طلا همچنان در روندی کاهشی در پایین ترین سطوح ۲ هفته گذشته به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که با شکست سطح حمایت ۱۱۸۲ که امروز صورت خواهد گرفت، این کاهش قیمت قدرتمندانه به سوی نرخهای پایین تر پیش رود.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارد که از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) آغاز گردیده است.

با توجه به عمق حرکت نزولی قیمت از سطح ۱۲۳۲٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ مه) این مساله نشان می دهد که موج افزایشی اخیر از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ به پایان رسیده است و قیمت در آستانه سقوط دیگری قرار گرفته است.

با در نظر گرفتن این موضوع که قبلا خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی در سطح ۱۲۰۱ منجر به برگشت و اصلاح قیمت شده بود و خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی نتوانست باعث اصلاح قیمت شود انتظار داریم که سطح حمایت فعلی ۱۱۸۲ که بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد مقداری به اصلاح قیمت به نزدیکی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی بیانجامد و پس از آن احتمال سقوط مجدد قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۱۸۲ وجود خواهد داشت.

همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم هفته گذشته شاخص اصلی بهای مصرف کننده آمریکا (تورم اصلی) و دیروز شاخصهای سفارشات خالص کالاهای بادوام، ضریب اطمینان مصرف کنندگان و فروش خانه های نوساز با افزایش همراه بودند، این مساله ممکن است، بار دیگر بارقه های امید را برای خریداران دلار و فروشندگان اونس طلا فراهم آورد که بانک مرکزی آمریکا تا پایان سال جاری (احتمالا ماه سپتامبر یا دسامبر) به افزایش نرخ بهره اقدام کند.

هر چند که این افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن یا جولای از سوی اکثریت تحلیلگران و فعالان بازار چندان عملی نیست، اما ظهور چنین دیدگاهی نشانه های علاقمندی بازار به تقویت دلار و به تبع فروش اونس طلا را بیشتر خواهد کرد.

بنابراین اکنون به نظر می رسد، روند نزولی اونس طلا در حال تثبیت است و چنانچه تا پایان این هفته قیمت در محدوده های پایین ۱۱۸۲ قرار گیرد، امکان پایداری روند نزولی اونس طلا به سوی سطح ۱۱۷۰ بیشتر خواهد شد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا