تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۷٫۷۱ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود باعث ایجاد پوزیشن فروش با هدف ۵۷٫۲۷ می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۳ قرار دارند که سومین موج از موج بزرگتر a است که از سطح ۶۰٫۹۴ (بالاترین سطح روز ۲۱ مه) آغاز گردیده است.

به باور ما موج نزولی a می تواند باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۵۶٫۵۷ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) شود که این سطح در نزدیکی محل برخورد قیمت به کف کانال نزولی است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطوح مقاومت ۵۸٫۸۴ و ۵۹٫۱۱ خواهد بود.

بنابراین اکنون در محدوده نرخهای پایین سطوح مقاومت ۵۸٫۸۴ و ۵۹٫۱۱ فرصتهای جدیدی برای فروش بوجود آمده و با سقوط بیشتر قیمت به نرخهای پایین ۵۷٫۷۱، فرصتهای فروش بهتری با تارگتهای ۵۷٫۲۷ و ۵۶٫۵۷ ایجاد می شود.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای سطوح مقاومت ۵۸٫۸۴ و ۵۹٫۱۱ احتمال شروع مجدد روند نزولی را فراهم کرده است.

از این رو انتظار می رود باز هم تقویت دلار آمریکا در بازارها، کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا را به همراه داشته باشد و شکسته شدن سطح حمایت ۵۷٫۷۱ دلار/بشکه فرصت خوبی را برای فروشندگان فراهم خواهد آورد.

لازم به ذکر است که قرار است سازمان کشورهای صادر کننده نفت (OPEC) روز پنج ژوئن تشکیل جلسه دهد و به احتمال زیاد تغییری در میزان سطح تولیدات فعلی خود اعمال نخواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۶۲٫۳۱ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را شکست سطح حمایت ۶۴٫۰۲ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج صعودی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۵۲٫۵۰ آغاز گردیده است.

در نمودار پایین سطح حمایت بعدی بر روی ۶۲٫۳۱ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) تشکیل شده است و اگر این سطح با قدرت شکسته شود منجر به فروش نفت برنت دریای شمال تا سطح ۶۱٫۲۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود که این سطح محل برخورد قیمت به کف کانال نزولی است.

در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۴٫۰۲ می بایست منتظر اصلاح جزئی قیمت به سوی سطح مقاومت ۶۴٫۸۸ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) بود.

باید به خاطر داشت که هم اکنون قیمت نفت برنت در موج نزولی c قرار دارد و از این رو، می بایست در انتظار رسیدن قیمت به سطوح ۶۲٫۳۱ و پس از آن سطح ۶۱٫۲۵ دلار/بشکه باشیم که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت