تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۶۰۵۱ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را شکست سطح حمایت ۶۱۵۳ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) تشکیل شده است.

در نمودار پایین سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۶۰۵۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد و چنانچه این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۵۹۵۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فراهم می آورد.

در هر حال سطح حمایتی که بر روی ۶۰۵۱ قرار دارد توسط خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۵۳۴۶ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) مورد حمایت جدّی قرار گرفته است و احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی از نزدیکی سطح حمایت ۶۰۵۱ به سوی سطح ۶۱۵۲ وجود دارد و این در حالی است که در صورت توانایی قیمت برای عبور از سطح حمایت ۶۰۵۱ فرصتهایی مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش بوجود خواهد آمد.

در واقع از این به بعد می بایست در انتظار تایید شکسته شدن خط روند افزایشی ۴ ماهه که در نرخ ۶۰۵۱ قرار دارد باشیم تا در این صورت بتوان گفت حرکت اصلی قیمت تغییر کرده و روند کاهشی قیمت جهانی مس به سوی سطح ۵۹۴۹ دلار/تن آغاز شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۷۳۲ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را بررسی الگوی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار زیر به وضوح مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) آغاز شده است و قیمت در این موج به سطح ۱۷۴۹ (پایین ترین سطح روز ۲۶ مه) رسید که این سطح پایین تر از سطح ۱۷۵۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) است.

در نمودار پایین این احتمال قویا وجود دارد که قیمت در این موج به سطح ۱۷۳۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند کاهشی رسم شده از سطح ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) است.

این نکته باید در نظر داشت که قیمت این فلز به شدت در حالت اشباع از فروش قرار دارد که این موضوع را بررسی واگرایی افزایشی قیمت در اندیکاتور یک ساعته RSI تایید کرده است و به همین دلیل باید منتظر یک حرکت اصلاحی باشیم و در این مسیر اولین سطح مقاومت قیمت بر روی سطح ۱۷۸۴ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) وجود دارد که اگر شکسته شود سیگنال افزایش قیمت به سطح ۱۸۰۰ و ۱۸۱۴ صادر خواهد کرد.

با این حال همانطور که در چارت پایین دیده می شود همچنان به روند نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی c به سطح ۱۷۳۲ توجه خواهیم داشت و تا زمانیکه قیمت بالای سطح مقاومت ۱۷۸۴ دلار/تن قرار نگیرد، عجله ای برای ورود به پوزیشن های خرید نیست.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم