تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز زوج ارز یورو – دلار در تلاش برای عبور از سطح ۱٫۰۸۸۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۰۵۲۱ به ۱٫۱۴۶۸) است که اگر محقق شود، احتمال کاهش قیمت تا سطح ۱٫۰۸۵۰ و پس از آن سطح ۱٫۰۷۴۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۱٫۰۷۳۸ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) بوجود خواهد آمد.

با توجه به تثبیت قیمت پایین سطوح مقاومت اولیه ۱٫۰۹۳۰ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱٫۰۹۴۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ ساعته) هنوز هم به نظر می رسد که بازار به شدت متمایل به فروش یورو است.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا با توجه به استمرار روند نزولی به نظر می رسد که فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش بوجود آمده و امروز ترجیح می دهیم که در محدوده نزدیکی نرخهای ۱٫۰۹۴۰ ، ۱٫۰۹۵۰ ، ۱٫۰۹۸۵ ، ۱٫۰۹۹۰ و ۱٫۱۰۰۰ اقدام به ورود به پوزیشن فروش کنیم و سطوح استاپ فروش را در بالای سطح ۱٫۱۰۰۰ قرار گرفته و اکنون انتظار می رود حرکت نزولی یورو تا سطوح ۱٫۰۷۴۴ و ۱٫۰۷۳۸ ادامه یابد.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز به نظر می رسد که در طی روزهای اخیر، وضعیت یونان به طور محسوسی رو به وخامت گذاشته است و این موضوع را می توان از اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه یونان و آلمان متوجه شد و از طرفی هنوز هیچ پیشرفتی در مذاکرات یونان با مقامات اتحادیه اروپا حاصل نشده است.

اگر توافقی صورت نگیرد یونان قادر نیست که در ماه ژوئن بدهی ۱٫۶ میلیارد یوروی خود را به صندوق بین المللی پول پرداخت کند و ذکر این نکته ضرروی است که اولین سررسید بدهی آن ۳۰۰ میلیون یورو در هفته آینده (۵ ژوئن) است و در چنین وضعیتی فروشندگان یورو با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز هم اکنون قیمت به عدد ۱۲۴٫۰۰ نزدیک شده است که در ۸ سال گذشته بی سابقه بوده و به نظر می رسد با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و افزایش ایندکس دلار آمریکا این روند صعودی ادامه داشته باشد و در روزهای آتی صعود قیمت به سطح ۱۲۵٫۰۰ چندان دور از ذهن نمی نماید.

در مجموع، حرکت قیمت دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن روندی صعودی دارد و اگر دلار قادر به عبور از مقاومت ۱۲۴٫۰۰ نباشد، اصلاح قیمت به سطوح ۱۲۲٫۸۰ ، ۱۲۲٫۷۵ ، ۱٫۲۲۶۰ ، ۱۲۲٫۵۰ ، ۱۲۲٫۲۵ و ۱۲۲٫۲۰ می تواند امروز فرصتهایی را برای ورود مجدد خریداران فراهم آورد.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار پایین مشخص است خط روند حمایت ۳ ماهه صعودی روند حرکت اونس طلا را تحت تاثیر قرار داده است، این سطح امروز بر روی نرخ ۱۱۸۲ تشکیل شده است که این سطح محل برخورد قیمت به سطح ۱۱۸۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) است.

تشکیل پوزیشن های فروش اونس طلا در آستانه رسیدن قیمت به این نرخ و بوجود آمدن فرصتهای فروش در زیر این سطح در حال حاضر حرکت اونس طلا را در محدوده نزدیکی سطح حمایت ۱۱۸۲ قرار داده است.

بنابراین چنانچه امروز این سطح با قدرت کامل شکسته شود می بایست در انتظار کاهش قیمت به سوی سطح ۱۱۷۰ بمانیم و از این رو، همچنان ترجیح می دهیم که در مسیر حرکت نزولی قیمت باقی بمانیم و چنانکه گفته شد، در صورت صعود کاهش قیمت اونس طلا به پایین سطح ۱۱۸۲ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۱۱۷۰ فراهم می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا