تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

حرکت قیمت جهانی اونس طلا طی ۲۴ ساعته گذشته در روندی کاملاً خنثی قرار گرفته و این حرکت با نوساناتی کمتر از ۷ دلار یعنی بین سطوح ۱۱۸۳ و ۱۱۹۰ ادامه دارد. در حال حاضر سطح ۱۱۸۲ سطح حمایت کلیدی قیمت است و اگر شکسته شود و حداقل ۲ ساعت پایین این سطح با قدرت تثبیت شود، احتمال فرود بیشتر قیمت به سطح ۱۱۷۰ وجود دارد در غیر این صورت احتمال برگشت قیمت به سطح ۱۲۰۱ بعید نیست.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت جهانی اونس طلا همچنان با سطح حمایت ۱۱۸۲ روبرو است و می بایست این سطح با قدرت شکسته شود و ۲ ساعت زیر این سطح تثبیت شود تا سیگنال فروش به سطح ۱۱۷۰ صادر کند در غیر این صورت همانطور که در بالا اشاره شد ممکن است به سوی سطح ۱۲۰۱ اصلاح کند.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) تشکیل شده است.

این سطح حمایت با خط روند افزایشی از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ مورد حمایت قرار گرفته است و این دو سطح حمایت فعلا مانع از ریزش بیشتر قیمت شده اند و اگر قیمت موفق به شکست حمایت ۱۱۸۲ نشود احتمال اینکه قیمت برای تکمیل شانه راست از الگوی سر و شانه به سطح ۱۲۰۱ اصلاح کند نیز وجود دارد.

به همین خاطر می بینیم قیمت جهانی اونس طلا هنوز هم در روندی خنثی قرار دارد و نوسانات آن طی روز گذشته بسیار اندک بوده است و هرچند که شیب حرکت در مجموع نزولی است اما حتما می بایست سطح ۱۱۸۲ با قدرت شکسته شود و ۲ ساعت پایین این سطح تثبیت شود تا بتوان وارد پوزیشن فروش شد.

بنابراین یادآوری می شود در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۸۲ و تثبیت ۲ ساعته پایین آن می تواند راه را برای کاهش بیشتر قیمت به سطح ۱۱۷۰ هموار کند در غیر این صورت احتمال تشکیل حرکت اصلاحی به سطح ۱۲۰۱ بعید نیست.

اخبار متعددی که امروز و فردا در بازار منتشر خواهند شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

در تقویم اقتصادی امروز از آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران تعداد مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی بازار ۲۷۲۰۰۰) و ساعت ۱۸:۳۰ آمار فروش خانه های معوقه (پیش بینی بازار ۰٫۸%+) و فردا آمار مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی (پیش بینی بازار ۰٫۸%-) اعلام خواهند شد. آقای جان ویلیامز، ریس بانک فدرال سان فرانسیسکو و یکی از اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) نیز امروز سخنرانی خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا