تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت نفت با توجه به اینکه نتوانسته سطح حمایت ۵۷٫۲۷ دلار/بشکه را بشکند مقداری به نزدیکی سطوح ۵۸٫۱۴ و ۵۸٫۴۱ برگشت داشته باشد تا دوباره به سوی سطح ۵۷٫۲۷ حمله کند و اگر این سطح شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۵۶٫۵۷ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) صادر خواهد کرد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که کف کانال نزولی نفت هدفی در حدود سطح ۵۶٫۰۰ را نشانه گرفت که از نزدیکی این محدوده احتمال برگشت قیمت نیز وجود دارد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که سطح حمایت قیمت بر روی ۵۷٫۲۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) از موج نزولی ۳ دیده می شود که سومین موج از موج بزرگتر a است که از سطح ۶۰٫۹۴ (بالاترین سطح روز ۲۱ مه) شکل گرفته است.

پس از برخورد قیمت به سطح حمایت ۵۷٫۲۷ قیمت مقداری برگشت کرده است که احتمال می دهیم تا اطراف سطوح ۵۸٫۱۴ و ۵۸٫۴۱ ادامه داشته باشد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی تشکیل شده اند.

بنابراین برای امروز استراتژی فعلی، فروش نفت در نرخهای پایین سطح حمایت ۵۷٫۲۷ است و از این رو، در ادامه حرکت اصلاحی، سطوح مقاومت بر روی نرخهای ۵۸٫۱۴ و ۵۸٫۴۱ دلار/بشکه قرار دارند.

در تقویم اقتصادی امروز ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران میزان موجودی انبارهای نفتی سازمان انرژی آمریکا اعلام می شود و انتظار می رود از رقم قبلی ۲٫۷- میلیون بشکه به ۱٫۵- میلیون بشکه کاهش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۶۱٫۵۰ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و کانال نزولی تایید کرده است.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت در موج نزولی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است.

به باور ما قیمت نفت برنت دریای شمال در این موج سرانجام تا سطح ۶۰٫۷۱ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) پایین خواهد آمد که این سطح محل برخورد قیمت به کف کانال نزولی است. با این پیش فرض، انتظار می رود، حرکت نفت برنت در معاملات امروز همچنان رو به سقوط باشد و جز چند حرکت اصلاحی، روند اصلی همچنان نزولی باقی بماند.

برای امروز هدف واقع بینانه ما کاهش قیمت به سطح ۶۱٫۵۰ (خط فیبوناچی ۱۲٫۶ درصدی) است و حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۶۱٫۹۸ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) انفاق افتاده است به احتمال زیاد در اطراف سطح مقاومت ۶۲٫۷۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایان می یابد.

بنابراین برای امروز استراتژی معاملاتی فعلی می تواند اقدام به فروش نفت برنت با حد سود ۶۱٫۵۰ باشد و همانطور که در نمودار زیر مشخص است در حال حاضر انتظار می رود که در این موج نزولی و کانال فشارهای نزولی بر نفت برنت دریای شمال بیشتر شده و انتظار می رود که این حرکت نزولی تا سطوح ۶۱٫۵۰ و ۶۰٫۷۱ دلار/بشکه ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت