تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن با سطح حمایت ۶۰۵۱ دلار/تن روبرو شود و از نزدیکی این سطح به سوی سطح ۶۱۵۳ برگردد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) تشکیل شده است.

این سطح حمایت توسط خط روند حمایت دیگری که از سطح ۵۳۴۶ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) رسم شده است مورد حمایت جدی قرار گرفته است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت به سوی سطح ۶۱۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برگشت داشته باشد.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح ۶۰۵۱ می بایست منتظر فرود قیمت به سطح ۵۹۵۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باشیم و این در حالی است که در حرکت افزایشی نفوذ قیمت به بالای سطح ۶۱۵۳ باعث سیگنال افزایش قیمت به سوی سطح ۶۲۷۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می گردد.

بنابراین از آنجاییکه قیمت به خط روند صعودی نزدیک شده است، احتمال بازگشت و شروع حرکت اصلاحی به سوی سطح ۶۱۵۳ چندان متعجب کننده نخواهد بود و در مقابل، ورود مجدد در سطوح بالای سطح ۶۱۵۳ می تواند فرصت مناسبی برای خریداران مس با هدف ۶۲۷۸ دلار/تن باشد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۷۸۴ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی در حالت اشباع از فروش قرار گرفته است و احتمال برگشت قیمت به نرخهای بالاتر وجود دارد.

از نظر بررسی امواج الیوت قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۱۶۱٫۸ درصدی) ایجاد شده است.

واگرایی افزایشی قیمت در اندیکاتور RSI نشان می دهد که این موج به احتمال زیاد در اطراف سطح حمایت ۱۷۳۲ به کف خود رسیده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی است.

این سطح حمایت توسط خط روند کاهشی از سطح ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) مورد حمایت جدّی قرار گرفته است و به باور ما این دو سطح حمایت باعث توقف ریزش بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی خواهند شد و احتمال برگشت به سوی سطح مقاومت ۱۷۸۴ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) محتمل ترین سناریوی ممکن است که برای امروز پیش بینی می شود.

در صورت عبور قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۷۸۴ سیگنال روشنی از شروع حرکت صعودی با هدف رسیدن قیمت به سطح ۱۸۱۴ دلار/تن ظاهر خواهد شد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی قرار دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم