تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا با توجه به سخنان مقامات یونان مبنی بر اینکه تا روز یکشنبه (۳۱ مه) با مقامات اتحادیه اروپا به توافق خواهند رسید تاکنون کمی قیمت به نرخ ۱٫۰۹۵۰ اصلاح کرده است اما پس از اینکه سریعا مقامات اروپا هر گونه اظهارات امروز مقامات یونان مبنی بر اینکه دستیابی به توافق نزدیک است را تکذیب نمودند، باعث توقف حرکت اصلاحی یورو در بالای سطح مقاومت ۱٫۰۹۵۰ گردید.

امروز با قرار گرفتن سفارشات فروش یورو به ترتیب در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۰۹۵۰ ، ۱٫۰۹۸۵ ، ۱٫۰۹۹۰ و ۱٫۱۰۰۰ چنانچه امروز قیمت پایین سطح ۱٫۰۸۸۲ تثبیت شود موید آن است که روند اصلاحی که از نرخ ۱٫۰۸۱۹ آغاز شده بود، تکمیل شده و قیمت بار دیگر به سطوح پایین بازخواهد گشت و اهداف بعدی به ترتیب ۱٫۰۷۸۵ (پایین ترین سطح ۲۴ آوریل) و ۱٫۰۷۴۴ خواهند بود که این سطح ۱٫۰۷۴۴ در نمودار پایین بسیار نزدیک به کف ابر اندیکاتور ایچیموکوی است.

از منظر تحلیل تکنیکال تحکیم سقف ابر ایچیموکوی روزانه که در نمودار پایین در اطراف سطح مقاومت ۱٫۰۹۵۰ مشاهده می فرمائید انتظار می رود دوباره شاهد استمرار حرکت نزولی یورو در مقابل دلار آمریکا تا نرخهای پایین ۱٫۰۸۸۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و پس از آن سطح ۱٫۰۸۱۹ (پایین ترین سطح روز گذشته) باشیم.

به همین دلیل به باور ما حرکت اصلی یورو در مقابل دلار آمریکا کماکان نزولی است و از این رو می توان در نرخهای بالای امروز اقدام به فروش کرد. در این مسیر سطوح حمایت جزئی در ۱٫۰۸۳۰ و ۱٫۰۸۲۰ است و پس از آن نیز سطح ۱٫۰۸۰۰ دیده می شود. اگر حرکت کاهشی یورو با قدرت پیش رود و سطح حمایت ۱٫۰۸۰۰ شکسته شود، باید به انتظار کاهش تا نرخهای ۱٫۰۷۸۵ و ۱٫۰۷۴۴ باشیم.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز در حرکت صعودی قیمت با موانعی در سطوح ۱۳۵٫۸۵ و ۱۳۶٫۰۰ مواجه خواهد شد و بالاتر از این سطوح نیز مقاومت مستحکمی بر روی سطوح ۱۳۶٫۳۰ و ۱۳۶٫۵۰ قرار گرفته است و از این رو می توان در نزدیکی سطوح فوق اقدام به فروش کرد و امروز حد تارگت را در نزدیکی سطوح حمایت ۱۳۴٫۷۰ و ۱۳۴٫۵۰ در نظر گرفت.

در جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز امروز قیمت به بالاترین سطح خود در ۱۳ ساله گذشته رسید و صعود تاریخی دیگری را در کارنامه سال ۲۰۱۵ کسب کرد. پس از صعود قیمت به بالای سطح ۱۲۴٫۰۰ و تثبیت قیمت در بالای این سطح، انتظار برای امتداد حرکت صعودی دلار در برابر ین ژاپن بیشتر و بیشتر شد.

اعلام اخبار قوی اقتصادی آمریکا و انتظار بازار برای افزایش نرخ سود بانکی این کشور از یک طرف و از سوی دیگر افزایش بازار سهام ژاپن و جریان ریسک پذیری رغبت بازار برای خرید دلار در مقابل ین ژاپن را شدت بیشتری بخشیده است، در این صورت، برای زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن سطح ۱۲۵ را می توان پیشاپیش انتظار داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو