تحلیلهای تکنیکال روزانه از بازار جهانی ارز

امروز خبر مهمی که از بازار کار ایالات متحده آمریکا (NFP) منتشر خواهد شد ، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای ارزهای رقیب دلار فراهم خواهد آورد و در حال حاضربازار ارز سرگردان و در انتظار خبر امروز است .

از منظر تحلیل تکنیکال ،  در نمودار زوج پوند – دلار اگر قیمت بار دیگر قادر به عبور از سطح ۱٫۵۶۰۰ و صعود به بالای سطح ۱٫۵۶۰۶ ( سطح فیب ۵۰ درصدی و بالاترین سطح روز چهارشنبه ) باشد، آنگاه خریداران پوند می توانند تا حدی به استمرار حرکت صعودی امیدوار باشند و در این صورت، هدف بعدی صعودی نرخ GbpUsd به ۱٫۵۷۸۹ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی و اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) خواهد بود که دیر یا زود قابل دسترس خواهد بود.

امروز ظهر همچنین در انگلیس، شاخص رشد بخش خدمات با ثبت عدد ۵۲٫۹ بالاتر از حد پیش بینی بازار اعلام شد و از آنجایی که این شاخص بخش عمده ای از اقتصاد انگلیس را در برمی گیرد ، همین انتشار خبر مثبت از آمارهای اقتصادی انگلیس موجب کاهش انتظار برای اعلام محرک های اقتصادی (QE)  بانک مرکزی انگلیس و تقویت پوند گردیده است.

در حال حاضر، سطح حمایت محکم این زوج در منطقه ۱٫۵۴۸۰ و ۱٫۵۴۷۰ است و در صورت شکسته شدن این منطقه، احتمال برگشت تا سطح ۱٫۵۴۳۷ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) وجود دارد. برای امروز چناچه اشاره شد در صورتیکه حرکت صعودی پوند کماکان پرقدرت ادامه یابد و پس از آمار اشتغال  آمریکا ، به بالای ۱٫۵۶۰۶ برسد، می توان به انتظار صعود تا سطح ۱٫۵۶۹۰ ( بالاترین سطح روز ۱۳ فوریه ) و پس از آن ۱٫۵۷۶۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) بود.

 نمودار روند تغییرات روزانه زوج پوند – دلار آمریکا

پوند

در زوج  یورو – دلار هر چند روز گذشته پس از کنفرانس خبری ماریو دراقی (  ریس بانک مرکزی اروپا )  شاهد حرکات تند و تیزی بودیم اما اگر در این چند هفته اخیر به روند این زوج ارز نگاه کنیم می بینیم که یورو بین منطقه ۱٫۲۹۵۰ و ۱٫۳۲۵۰ در نوسان بوده است و تغییر چندانی در وضعیت این زوج دیده نمی شود  و همچنان حرکت خنثی ادامه دارد.

در حال حاضر، با توجه به انتظار برای خبر امروز از بازار اشتغال آمریکا امکان تغییر حرکت این زوج وجود دارد اما در حال حاضر، منطقه ۱٫۳۰۵۰ تا ۱٫۳۰۳۰ فرصتی مناسب برای ورود به پوزیشن های خرید محسوب می شود و  سفارشهای فروش نیز در منطقه نزدیکی  ۱٫۳۱۴۰ الی ۱٫۳۱۶۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ( قرار گرفته اند مگر آن همانطور که امروز در بخش تحلیل و بررسی نقاط کلیدی سفارشهای خرید و فروش روزانه بازار گفتیم، امروز یکی از سطوح ۱٫۳۰۳۰ یا ۱٫۳۱۶۰ کاملا شکسته شوند که آنگاه جهت بعدی قیمت مشخص خواهد شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج یورو – دلار آمریکا

5b

در زوج دلار به ین ژاپن نیز در صورتیکه حرکت صعودی کماکان پرقدرت ادامه یابد، می توان به انتظار صعود تا سطح ۹۸٫۵۰ و پس از آن تا ۹۸٫۸۰ و ۹۹٫۰۰ بود اما چنانکه حرکت اصلاحی و نزولی ادامه یابد، برای امروز سطوح حمایت بعدی به ترتیب نرخهای ۹۷٫۸۰ و ۹۷٫۶۰ سپس منطقه ۹۷٫۴۰ و ۹۷٫۳۰  نهایتا منطقه ۹۷٫۰۰ الی ۹۶٫۸۰ خواهند بود.

طرح اخیر دولت ژاپن برای تزریق ۱٫۴ تریلیون دلار به اقتصاد این کشور و اجرای سیاستهای محرک اقتصادی جدید به واقع تلاشی برای کم کردن و پایین نگاه داشتن ارزش مبادلاتی ین ژاپن این کشور محسوب می شود.