تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

هم اکنون در حدود سه روز است که قیمت جهانی اونس طلا در نوار بسیار باریکی بین سطوح ۱۱۸۲ و ۱۱۹۲ در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر از اونس طلا دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out) را قوی تر می کند.

علاوه بر مسائل تکنیکی و نیاز بازار به استراحت پس از موج نزولی قدرتمند اوایل هفته انتظار بازار برای گزارش تولیدات ناخالص داخلی آمریکا نیز موجب حاکم شدن چنین فضایی بر بازار شده است. بدین ترتیب وضعیت برای اونس طلا تقریبا به همین منوال است و چند روزی است که شاهد حرکت خاصی در بازار نبوده ایم که این مسئله موج احتمالی امروز را قویتر خواهد کرد.

قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است هنوز نتوانسته با قدرت از سطح حمایت ۱۱۸۲ عبور کند و اگر به همین صورت بالای این سطح تثبیت شود احتمال برگشت قیمت به سطح ۱۲۰۱ وجود دارد. واقعیت اینست که اونس طلا به حمایت ۱۱۸۲ برخورد کرده است و با این سطح در نبرد است و ممکن است ملاحضات تکنیکی برای مدتی بر بازار چیره شود.

این سطح حمایت همانطور که روز گذشته گفتیم بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) آغاز گردیده است.

بررسی تحولات قیمت از سطح ۱۱۷۰٫۲۰ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) به این سو بیشتر شبیه یک الگوی سر و شانه است و قیمت هم اکنون در شانه سمت راست قرار گرفته است و انتظار داریم این شانه راست در اطراف سطح مقاومت ۱۲۰۱ تکمیل شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد و باید توجه داشت روند کلی اونس طلا همچنان نزولی است و حتی در صورت تقویت به سطح ۱۲۰۱ این امواج مقطعی خواهند بود.

از منظر تحلیل تحلیل تکنیکال روندها امکان بازگشت دارند و بازگشت روند ها مطابق با الگوها رخ می دهد. از روی این الگو ها می توان حدس زد که روند چگونه برمی گردد و قیمت چه تغییراتی می کند. از مهمترین الگوهای بازگشتی الگوی « سر و شانه » است که در نمودار پایین الگوی سر و شانه سقف را مشاهده می فرمائید و قیمت اونس طلا برای تکمیل شانه راست احتمالا بتواند خود را به نزدیکی سطح ۱۲۰۱ برساند.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکست کامل سطح ۱۱۸۲ زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۱۷۰ فراهم می آورد. از این رو در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۸۲ و تثبیت حداقل ۲ ساعت پایین آن روند نزولی اونس طلا تایید خواهد شد که در نتیجه، زمینه برای سقوط تا نرخ ۱۱۷۰ فراهم می شود.

از دیدگاه فاندامنتال مهمترین رویداد امروز که مورد توجه بازار قرار خواهد گرفت، گزارش مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP) در سه ماهه اول سال ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران خواهد بود که انتظار می رود از رقم قبلی ۰٫۲%+ به ۰٫۸%- کاهش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا