تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به محدوده ۵۹٫۲۵ و ۵۹٫۸۹ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت را نزدیک شدن قیمت به کف کانال نزولی و قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی b تایید کرده است.

سقوط سهمگین روز گذشته، قیمت نفت را تا سطح حمایت ۵۶٫۵۱ پایین کشاند و هدف سقوط تا نزدیکی کف کانال را نمایان نمود اما پس از اعلام موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا (۲٫۸- میلیون بشکه) که برای چهارمین هفته متوالی با کاهش مواجه شد، در ادامه، با انجام یک حرکت اصلاحی، قیمت نفت به بالای سطح ۵۸٫۲۰ بازگشت.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این موج b ششمین موج از الگوی زیگزاگی شکل است که از سطح ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۶ مه) بوجود آمده است و این الگو در یک کانال نزولی تشکیل شده است که پس از برخورد قیمت به سطح حمایت ۵۶٫۵۱ در حال پیشروی به سوی سقف این کانال است. هر چند که قیمت در مسیر کانال نزولی به حرکت خود ادامه خواهد داد.

این سقف کانال نزولی امروز هدفی در حدود ۵۹٫۲۸ تا ۵۹٫۸۹ را برای نفت نشانه گرفته است و این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج کاهشی ۶۰٫۹۴ (بالاترین سطح روز ۲۱ مه) به ۵۶٫۵۱ (پایین ترین سطح روز گذشته) قرار دارند.

در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت نفت بر روی ۵۷٫۵۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارند و اگر این سطح شکسته شود به منزله تکمیل موج b می باشد که می تواند منجر به کاهش مجدد قیمت به سطح ۵۶٫۵۱ شود. از این رو شکسته شدن سطح حمایت ۵۷٫۵۶ می تواند به این معنی باشد که حرکت اصلاحی قیمت از نرخ ۵۶٫۵۱ تکمیل شده و بار دیگر، روند حرکت نزولی ادامه خواهد یافت.

در هر صورت برای امروز صرفا در جهت نوسان گیری در بازار تا زمانیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا بالای سطح حمایت ۵۷٫۵۶ تثبیت شده است، احتمال صعود تا نرخهای ۵۹٫۲۵ و ۵۹٫۸۹ و رسیدن به خط روند بالای کانال نزولی ممکن است که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم با توجه به اینکه قیمت توانسته خود را به بالای سطح مقاومت ۶۲٫۷۷ دلار/بشکه برساند، در مسیر افزایشی قرار گیرد و تا حدود ۶۳٫۵۰ و ۶۴٫۰۴ افزایش یابد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار داشت که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است.

در نمودار پایین نزدیک ترین سطح مقاومت قیمت بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند و چنانچه از بالا سطح مقاومت ۶۴٫۰۴ با قدرت شکسته شود باعث افزایش قیمت به سطح ۶۴٫۸۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح حمایت ۶۲٫۷۷ منجر به فروش نفت برنت با حد تارگت ۶۱٫۹۸ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود و هر چند تمایلات عمومی نشان از ادامه حرکت نفت برنت در کانال نزولی دارد اما در کوتاه مدت احتمال برگشت قیمت به سوی نزدیکی سقف کانال بعید نیست.

در هر صورت برای امروز تمرکز اصلی بر افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطوح ۶۳٫۵۰ و ۶۴٫۰۴ است و سطح ۶۴٫۰۴ به عنوان سطح مقاومت اولیه و مستحکم قرار گرفته است.

با این حال توجه داشته باشید که شکسته شدن سطح حمایت ۶۲٫۷۷ تایید این موضوع است که روند اصلاحی قیمت از نرخ ۶۱٫۲۴ به پایان رسیده و احتمال سقوط بیشتر تا نرخ ۶۱٫۹۸ و ۶۱٫۵۰ دلار/بشکه وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت