تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

رفتار روز گذشته یورو جالب بود. هرچند امواج نزولی نسبتا قابل توجهی از سطح ۱٫۰۹۵۰ در بازار بوجود آمد و قیمت تا سطح ۱٫۰۸۶۵ کاهش یافت اما بازار مجددا به محدوده ۱٫۰۹۵۰ بازگشت.

معامله گرانی که این سلسله مقالات را دنبال می کنند، ملاحظه کرده اند که از ابتدای هفته ترجیع بند ما ذکر اهمیت اخبار مربوط به مذاکرات یونان و گزارش مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی آمریکا بوده است و از ابتدای هفته خاطر نشان ساخته ایم که به دلیل انتظار بازار برای نتایج مذاکرات یونان و گزارش مقدماتی نرخ رشد اقتصادی آمریکا در روزهای پیش از آن انتظار موج بلندی را نداریم و یورو برای شکستن خطوط مهم به انتظار این اخبار می نشیند.

اتفاقا اگر به تایم فریم چهار ساعته یورو در برابر دلار نگاه کنید متوجه سکوت بازار در روزهای پیشین می شوید . البته هر چند در تایمهای کوچکتر شاهد امواجی بودیم اما این حرکات الاکلنگ گونه بیشتر نشاندهنده حالت بدون روند بازار بوده است تا ایجاد روندی قوی. بطوریکه مقاومت ۱٫۱۰ و حمایت ۱٫۰۸ زوج EURUSD هنوز دست نخورده باقی مانده اند.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا امروز سفارشات خرید به ترتیب در نزدیکی سطوح حمایت ۱٫۰۹۱۰ ، ۱٫۰۹۰۰ ، ۱٫۰۸۸۵ ، ۱٫۰۸۸۰ ، ۱٫۰۸۶۰ و ۱٫۰۸۵۰ وجود دارند و امروز سطح مقاومت اصلی ۱٫۱۰۰۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش است. بسته شدن کندل هفتگی یورو بالا یا پایین سطوح مهم ۱٫۰۹۵۰ و ۱٫۰۹۴۵ (به ترتیب سقف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه و خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) برای تعیین جهت حرکت یورو در هفته آینده مهم محسوب می شود.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز استراتژی معاملاتی فعلی می تواند اقدام به خرید در سطوح پایین باشد و در این مسیر، سطح حمایت اولیه ۱۲۳٫۵۰ است و پس از آن سطوح بعدی نرخهای ۱۲۳٫۳۰ و ۱۲۳٫۲۵ قرار دارند که فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید محسوب می شوند. در حرکت صعودی، سطوح مقاومت بر روی نرخهای ۱۲۴٫۲۰ ، ۱۲۴٫۲۵ ، ۱۲۴٫۵۰ ، ۱۲۴٫۸۰ ، ۱۲۴٫۸۵ و ۱۲۵٫۰۰ هستند که انتظار داریم در نزدیکی این سطوح مقاومت با اقدام معامله گران به بستن پوزیشن های خرید موجب تغییر تمایلات بازار و شروع حرکت اصلاحی شود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز طی چند روز گذشته منطقه مابین ۱۳۶ و ۱۳۴٫۵۰ همچون حصاری برای این زوج ارز عمل کرده و هنوز بازار قدرت عبور از آن را نداشته است و مشکل بتوان تصور کرد که امروز نیز این وضعیت حفظ شود.

از منظر تحلیل تکنیکال با توجه به اینکه قیمت یورو  – ین ژاپن خود را بالای خط میانگین متحرک ۲۱ روزه یعنی سطح ۱۳۴٫۷۸ تثبیت کرده است احتمال صعود قیمت به سوی سطح ۱۳۶٫۹۶ (بالاترین سطح روز ۱۸ مه) نیز وجود دارد که برای این حرکت می بایست حتما از سطح مقاومت اولیه ۱۳۶٫۰۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۳۶٫۹۶ به ۱۳۳٫۱۰) با قدرت عبور کند. لازم به ذکر است که برای امروز سفارشات خرید یورو – ین ژاپن نیز به ترتیب در نزدیکی سطوح حمایت ۱۳۵٫۰۰ ، ۱۳۴٫۷۰ و ۱۳۴٫۵۰ وجود دارند.

در سایر تحولات برای مشخص شدن حرکت اونس طلا، می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۱۱۸۲ تا ۱۱۹۲ است شکسته شود. چشم انداز کوتاه مدت اونس طلا نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح حمایت ۱۱۸۲ یا مقاومت ۱۱۹۲ با قدرت شکسته نشده است.

با این حال، باز هم باید منتظر اعلام خبر امروز گزارش مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP) باشیم. شاید تا آن هنگام بازار به ادامه حرکت در روندی خنثی ادامه دهد.

در نمودار شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت توانسته از سطح مقاومت ۹۷٫۳۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) عبور کند و چنانچه بتواند سطح مقاومت ۹۷٫۶۱۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از حرکت اصلاحی ۱۰۰٫۳۹ به ۹۳٫۱۳) را بشکند به ترتیب تا نزدیکی سطوح ۹۸٫۲۸ (سقف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه) و ۹۸٫۶۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) افزایش خواهد یافت. سطح حمایت اولیه ایندکس دلار آمریکا بر روی نرخ ۹۶٫۷۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تشکیل شده است. در روزهای آتی به تحلیل روند بازار خواهیم پرداخت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا