تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت نفت با سطح مقاومت ۶۰٫۹۴ دلار/بشکه مواجه شود و با توجه به اینکه امروز به پایین سطح ۵۹٫۸۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و خط روند نزولی رسم شده برگشته است، احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی سطوح ۵۹٫۲۵ و ۵۸٫۷۲ وجود دارد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی b قرار دارند که این موج از سطح ۵۶٫۵۱ آغاز گردیده است.

در حال حاضر پس از ناتوانی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۶۰٫۹۴ شاهد بازگشت دوباره قیمت به کانال نزولی هستیم و از آنجاییکه انتظار می رود موج b در حوالی پایین سطح مقاومت ۶۰٫۹۴ تکمیل شده باشد انتظار می رود که حرکت نزولی تا سطوح فیبوناچی مشخص شده در کانال نزولی رسم شده ادامه یابد و عدم استمرار حرکت صعودی، سطح مقاومت ۶۰٫۹۴ را مستحکم نگاه داشته است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است در حرکت نزولی، فرود قیمت به زیر سطح ۵۸٫۷۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می تواند منجر به استمرار حرکت نزولی تا سطوح ۵۸٫۲۰ و ۵۷٫۵۶ گردد. این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۰٫۹۴ برسد باعث تقویت قیمت به سوی سطوح ۶۱٫۴۰ و ۶۱٫۷۰ می شود.

بنابراین در صورت تثبیت قیمت در بالای نرخ ۶۰٫۹۴ و از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل نفت نخواهد بود، امکان صعود بیشتر به سوی سطوح ۶۱٫۴۰ و ۶۱٫۷۰ وجود خواهد داشت.

با این حال عدم توانایی فروشندگان برای تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت ۶۰٫۹۴ و بازگشت قیمت به درون کانال نزولی این گمانه را تقویت می کند که حرکت اصلاحی و صعودی در موج b در پایین سطح مقاومت ۶۰٫۹۴ کامل شده است و از این رو انتظار داریم که فروشندگان قیمت نفت خام سبک آمریکا را تا سطوح حمایت ۵۹٫۲۵ و ۵۸٫۷۲ دلار/بشکه پیش ببرند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار نفت برنت دریای شمال همانطور که قبلا پیش بینی کردیم، پس از چند بار تلاش نافرجام برای عبور از سقف کانال کاهشی از سیر افزایشی قیمت نفت برنت کاسته شد و قیمت به پایین سطح ۶۴٫۸۳ بازگشت که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی است که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در حال حاضر، سطح حمایت نفت برنت دریای شمال در سطح ۶۴٫۸۳ است و در صورت شکسته شدن این سطح هدف بعدی فرود قیمت نفت دریای شمال تا سطح ۶۴٫۰۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) خواهد بود و اکنون با توجه به قرار گرفتن قیمت در پایین سقف کانال کاهشی فرصت برای بازگشت و گرفتن پوزیشن های فروش مناسب فراهم می شود.

باید توجه داشت که در نمودار ساعتی اگر قیمت به همین صورت در پایین سطوح ۶۴٫۸۳ و پس از آن پایین سطح ۶۴٫۰۴ تثبیت شود، انتظار ریزش قیمت تا نرخ ۶۳٫۵۰ وجود خواهد داشت و این بدان معنی است که فروشندگان نسبت به خریداران برتری بیشتری دارند.

از سوی دیگر مسلم است که در صورت افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۵٫۸۰ ممکن است نفت برنت ناگزیر به تغییر جهت حرکت خود گردد که این موضوع می تواند روند صعودی را بیشتر به جلو هدایت کند.

با توجه به اینکه همچنان حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال در روند نزولی است، شکسته شدن سطح ۶۲٫۷۷ می تواند منجر به سقوط قیمت تا سطح ۶۱٫۹۸ گردد و چنانچه قیمت در پایین این الگو قرار گیرد و در هفته جاری سطح ۶۱٫۵۰ شکسته شود، هدف بعدی، رسیدن به نرخ ۶۰٫۷۱ دلار/بشکه خواهد بود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت