تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل قبلی همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم که قیمت آن موقتا به این حرکت نزولی خود در نزدیکی سطح حمایت ۶۰۵۱ دلار/تن پایان دهد و از نزدیکی این سطح به سوی سطح ۶۲۷۸ برگردد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۵۶۲۱ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) قرار گرفته است و توسط خط روند افزایشی از سطح ۵۳۴۶ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) مورد حمایت جدی قرار گرفته است.

در چارت پایین کاملا مشخص است کاهش قیمت از سطح ۶۴۸۱ هنوز یک حرکت اصلاحی را به همراه نداشته است و به باور ما این حرکت برای امروز ممکن است از نزدیکی سطح حمایت ۶۰۵۱ اتفاق بیافتد.

از این رو برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۶۰۳۰ کاهش یابد تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۶۰۵۱ می باشد که می تواند قیمت مس را تا حدود سطوح ۵۹۵۰ و ۵۸۲۴ کاهش دهد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

در نمودار تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی مس تغییرات قیمت نشان می دهد که قیمت به خط روندی که از سال ۵۳۴۶ آغاز شده، رسیده است و این سطح برابر با سطح خط ۵۰ درصدی فیبوناچی در همان روند است و تنها شکسته شدن این خط حمایت روند می تواند به سقوط قیمت به سطح ۵۹۴۹ و ۵۸۲۴ بیانجامد در غیر این صورت همانطور که در بالا گفته شد احتمال برگشت قیمت جهانی مس به سوی سطح ۶۲۷۸ دلار/تن وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همچنان بر تحلیل روز جمعه خود پایبند هستیم و پیش بینی می کنیم که قیمت آن با سطح مقاومت ۱۷۸۴ دلار/تن مواجه شود و مقداری به سوی سطح ۱۷۵۸ اصلاح کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته است که از نظر بررسی امواج الیوت سومین موج از چرخه سه موجی می باشد و این چرخه از سطح ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است.

به همین خاطر انتظار می رود امروز نرخ ۱۷۸۴ از این پس سد محکمی برای ادامه حرکت افزایشی باشد. این سطح مقاومت توسط خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۹۷۷ مورد مقاومت قرار گرفته است که می تواند، عامل محرک اصلی در شروع روند نزولی دیگری برای قیمت آلومینیم آلیاژی باشد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است و روز جمعه نیز بدان اشاره کردیم به باور ما این دو سطح مقاومت آنقدر مستحکم و قوی هستند که باعث ریزش قیمت به سوی سطح خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۱۷۵۸ شود.

در حرکت افزایشی نیز چنانچه قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح مقاومت ۱۷۸۴ دست یابد، می بایست در سناریوی نزولی به سطح ۱۷۵۸ تجدید نظر کرد زیرا شکست سطح مقاومت ۱۷۸۴ موجب افزایش قیمت به سوی سطح ۱۸۱۵ دلار/تن (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم