تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

ارزش یورو پس از آنکه یونان در مذاکرات روز یکشنبه نتوانست با وام دهندگان خود (اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول) به توافق دست یابد، امروز با کاهش مواجه شد و قیمت آن همانطور که روز جمعه پیش بینی کرده بودیم از سطح مقاومت ۱٫۱۰۰۰ کاهش یافت و امروز به پایین سطح ۱٫۰۹۰۰ رسید.

اما در حال حاضر سطوح حمایت ۱٫۰۸۸۵ و ۱٫۰۸۸۰ مانع از ریزش بیشتر قیمت شده است و از آنجایی که امروز برخی از سفارشات خرید یورو در نزدیکی سطوح حمایت ۱٫۰۸۸۵ و ۱٫۰۸۸۰ قرار داشتند دوباره قیمت به بالای سطح ۱٫۰۹۵۰ اصلاح کرد. سفارشات خرید بعدی به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱٫۰۸۶۰ و ۱٫۰۸۵۰ قرار دارند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که منطقه مقاومت قیمت بر روی ۱٫۰۹۹۰ (بالاترین سطح امروز) تا ۱٫۱۰۱۴ (خط تنکان سن) رزیستنس مستحکمی برای یورو محسوب می شوند و با توجه به اینکه خطوط تنکان و کیجون سن سیگنال فروش صادر کرده اند در روزهای آینده احتمال لمس کف ابر اندیکاتور ایچیموکوی یعنی سطح ۱٫۰۷۶۸ هنوز وجود دارد.

در هفته جاری اگر قیمت از سطح ۱٫۰۸۵۰ نیز سقوط کند و به سطح ۱٫۰۸۲۰ برسد، احتمال سقوط تا کف ابر ایچیموکوی قوت خواهد گرفت. برای امروز برگشت قیمت به سوی سطوح مقاومت فرصتهایی برای ورود مجدد فروشندگان در نرخهای به ترتیب سطوح ۱٫۱۰۰۰ ، ۱٫۱۰۲۵ ، ۱٫۱۰۳۰ ، ۱٫۱۰۴۰ و ۱٫۱۰۵۰ ایجاد خواهد کرد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سطوح حمایت امروز در نزدیکی سطوح ۱۳۵٫۱۰ و ۱۳۵٫۰۰ قرار دارند که فرصتی برای ورود مجدد خریداران است، سطح مقاومت اولیه نرخ ۱۳۶٫۴۵ و سپس سطوح ۱۳۶٫۵۰ و در ادامه ۱۳۶٫۷۰ ، ۱۳۶٫۸۰ و ۱۳۷٫۰۰ است.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز خرید در نزدیکی نقاط ۱۲۳٫۸۰ ، ۱۲۳٫۷۰ ، ۱۲۳٫۵۰ ، ۱۲۳٫۳۰ و ۱۲۳٫۲۵ می تواند راه را برای تقویت بیشتر به سوی سطوح مقاومت ۱۲۴٫۳۰ ، ۱۲۴٫۴۰ ، ۱۲۴٫۵۰ ، ۱۲۴٫۸۰ ، ۱۲۴٫۸۵ و ۱۲۵٫۰۰ هموار کند.

این هفته اعلام گزارش آمار اشتغال آمریکا در بخش غیر کشاورزی (NFP) که قرار است روز جمعه اعلام شود محرک های قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می روند و انتظار می رود این ماه شاهد افزایش این آمار اشتغال آمریکا باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو