تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن دوباره به سوی سطح ۱۱۷۰٫۲۰ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی سر و شانه در نمودار پایین تایید کرده اند.

این تحلیل براساس موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) تشکیل شده است و نشان می دهد حرکت اصلاحی قیمت که از سطح ۱۱۸۰٫۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۸ مه) آغاز شده در اطراف سطح مقاومت ۱۲۰۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تکمیل گردیده است.

در واقع از منظر تحلیل تکنیکال باید گفت این حرکت اصلاحی که دیروز به سطح ۱۲۰۴ شاهد بودیم صرفا در جهت کامل کردن شانه راست از الگوی سر و شانه بوده و حالا که این الگوی سر و شانه تکمیل شده است هدف نزولی قیمت اونس طلا در میان مدت سطح ۱۱۳۰ است. البته هدف واقع بینانه ما در کوتاه مدت سطح ۱۱۷۰٫۲۰ می باشد.

لازم به ذکر است که در حرکت افزایشی تنها شکست سطح ۱۲۰۴ (بالاترین سطح دیروز) سناریوی فوق را نقض خواهد کرد و فرصتهایی برای خرید در سطوح بالای ۱۲۰۴ با تارگت ۱۲۲۰ ایجاد می گردد.

در هر صورت برای امروز باید توجه داشت امکان تشکیل حرکت نزولی اونس طلا نیز وجود دارد و با توجه به تقویت چشمگیر دلار آمریکا در بازارها (مخصوصا در برابر ین ژاپن) و آمار مثبت مدیران خرید کارخانه ای ISM آمریکا که دیروز بالاتر از پیش بینی ها اعلام شد، اگر قیمت به زیر سطوح حمایت ۱۱۸۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و ۱۱۸۰ سقوط کند، می بایست در انتظار رسیدن به هدف ۱۱۷۰ بود.

از این رو به باور ما با توجه به اینکه قیمت هم اکنون در پایین سطح مقاومت ۱۱۸۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد، انتظار می رود حرکت کاهشی کماکان ادامه یابد و در صورت شکسته شدن سطح ۱۱۸۲ و تثبیت کامل قیمت پایین این سطح، هدف بعدی کاهش قیمت تا نرخ ۱۱۷۰ خواهد بود.

امروز بازار با اخبار کمی همراه است و در بازار ایالات متحده به غیر از آمار سفارشات کارخانه ای آمریکا، خبر خاصی منتشر نخواهد شد اما انتشار خبر فروش طلا توسط صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) که هم اکنون موجودی ذخایر طلا این صندوق به ۷۱۴٫۰۷ تن (پایین ترین سطح خود از اواسط ماه ژانویه ۲۰۱۵ به این سو) کاهش یافته است، امکان سقوط اونس طلا قوت بیشتری خواهد گرفت زیرا این موضوع نشان می دهد که سرمایه گذاران بزرگ جهان چندان تمایلی برای خرید طلا ندارند.

به همین دلیل اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به سوی سطح ۱۱۷۰ است و یادآوری می شود در حرکت صعودی تنها در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۰۴ می بایست در سناریوی نزولی تجدید نظر کرد که این سناریوی افزایشی فعلا مورد توجه ما نیست مگر آنکه اوضاع بدهی یونان بحرانی شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا