تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که اگر قیمت نتواند به بالای سطح مقاومت ۶۰٫۵۹ دلار/بشکه برسد به سوی سطح ۵۹٫۱۸ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و شمارش امواج الیوت در نمودار پایین نشان داده است اما باید توجه داشت اگر سطح ۶۰٫۵۹ با قدرت شکسته شود و حداقل دو ساعت بالای آن تثبیت شود سیگنال خرید تا سطح ۶۱٫۸۵ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این دو سطوح ۵۹٫۱۸ و ۶۰٫۵۹ به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج کاهشی ۶۱٫۸۵ (بالاترین سطح روز ۱۳ مه) به ۵۶٫۵۱ (پایین ترین سطح روز ۲۸ مه) تشکیل شده اند.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که افزایش قیمت از سطح ۵۶٫۵۱ در قالب موج b یعنی ششمین موج از الگوی زیگزاگ دوقلو است که این الگو از سطح ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۶ مه) بوجود آمده است. به باور ما این موج می تواند در موج نزولی c یعنی آخرین موج از این الگو به نرخهای پایین وارونه شود.

این طور به نظر می رسد که یک الگوی سقف دو قلوی کوچک نیز در اطراف سطح مقاومت ۶۰٫۵۹ ساخته شده است که در روزهای آتی هدف نزولی ۵۷٫۷۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) را نشانه گرفته است.

از این رو به نظر می رسد که برای شروع مجدد حرکت صعودی نیاز به زمان است و برای امروز تنها به شرط بسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۶۰٫۵۹ می تواند نشانه ای از استمرار این حرکت افزایشی باشد.

بدین ترتیب ورود به پوزیشن های خرید در نرخهای بالای مقاومت ۶۰٫۵۹ فرصت مناسبی برای خریداران با حد تارگت ۶۱٫۸۵ است در غیر این صورت از آنجایی که الگوی سقف دوقلوی در نمودار ساعتی نیز فعال گردیده است و قیمت هنوز نتوانسته به بالای سطح مقاومت ۶۰٫۵۹ دست یابد، می بایست منتظر کاهش قیمت به سوی سطح ۵۹٫۱۸ باشیم که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

بنابراین بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار آن است که ببیند این سطح مقاومت ۶۰٫۵۹ با قدرت شکسته می شود یا نه. امری که در صورت تحقق، می تواند به انجام حرکت افزایشی به سطح ۶۱٫۸۵ کمک کند و در غیر این صورت منجر به کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح حمایت ۵۹٫۱۸ دلار/بشکه گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن چنانچه بتواند از سطح مقاومت ۶۵٫۴۷ دلار/بشکه عبور کند به ترتیب تا سطوح ۶۵٫۸۰ و ۶۶٫۹۰ افزایش یابد.

این بدان معنی است که الگوی سقف دوقلو که هم اکنون در اطراف سطح مقاومت ۶۵٫۸۰ قرار دارد بزودی شکسته خواهد شد و هدف آن، صعود قیمت به سوی سطح ۶۶٫۹۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۶۸٫۱۷ است.

در چارت پایین اکنون قیمت برای عبور از سطح مقاومت ۶۵٫۴۷ در تلاش است و چنانچه حرکت صعودی قیمت قادر به تثبیت در بالای سطوح ۶۵٫۴۷ و ۶۵٫۸۰ باشد، می توان به استمرار صعود تا سطوح بالاتر یعنی نرخهای ۶۶٫۹۰ و پس از آن ۶۸٫۱۷ (بالاترین سطح روز ۱۴ مه) امیدوار بود.

از سوی دیگر تا زمانیکه قیمت در پایین سطح حمایت ۶۴٫۰۴ تثبیت نشود، به ورود پوزیشن فروش نمی توان اعتماد کرد و تنها به شرط شکست این سطح سیگنال فروش به سوی سطوح ۶۳٫۵۰ و ۶۲٫۷۷ صادر خواهد کرد که این سناریوی نزولی برای امروز فعلا مورد توجه ما نیست.

به همین خاطر از حالا به بعد، بار دیگر تمرکز بازار بر ادامه حرکت افزایشی خواهد بود که در نمودار زیر مشخص است. در چارت پایین قیمت نفت برنت در نزدیکی محدوده های بسیار مهمی از جمله خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و خط بالایی روند نزولی از کانال مورد بررسی قرار گرفته است که در صورت شکست کامل سطح مقاومت ۶۵٫۴۷ شاهد آغاز یک حرکت افزایشی به سطح ۶۶٫۹۰ دلار/بشکه خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت