تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت به سطح ۵۷۸۱ دلار/تن کاهش یابد و این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۶۰۵۵ تایید کرده است.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۷۲۱۲ (بالاترین سطح روز ۸ جولای ۲۰۱۴) به ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) تشکیل شده است. حمایت بعدی قیمت بر روی ۵۷۸۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ در یک کانال افزایشی شکل گرفته است و براساس این تحلیل یک کانال تکراری دیگری با خط نقطه چین در نمودار پایین ایجاد شده است که هدف نزولی ۵۶۱۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را نمایان می سازد.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۰۵۵ برسد موجب تقویت قیمت و استمرار موج اصلاحی به سوی سطح ۶۲۷۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می گردد.

بنابراین همانطور که در نمودار زیر مشخص است اگر سطح ۶۰۰۰ در کف کانال افزایشی شکسته شود، هدف بعدی، سقوط تا نرخ ۵۷۸۱٫۴۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود از این رو، می توان با قرار دادن سطح توقف استاپ در محدوده بالای سطح مقاومت ۶۰۵۵ اقدام به فروش مس با حد تارگت ۵۷۸۱ دلار/تن کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۱۷۸۴ دلار/تن را بشکند زیرا این طور به نظر می رسد که قیمت موقتا در اطراف سطح حمایت ۱۷۳۲ به کف خود رسیده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح مقاومت و حمایت به ترتیب در سطوح فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است.

در حال حاضر قیمت آلومینیم آلیاژی در موج اصلاحی ۴ قرار دارد که از سه موج کوچکتر تشکیل شده است و موج سوم در حال برگشت به سوی سطح ۱۷۸۴ می باشد. به باور ما این موج ۴ ممکن است در اطراف سطح مقاومت ۱۷۸۴ به سقف خود دست یابد و پس از آن در موج ۵ دوباره تحت فشارهای نزولی به سوی سطح ۱۷۳۲ قرار گیرد.

لازم به ذکر است که در حرکت صعودی نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۷۸۴ باعث تقویت قیمت به سطح ۱۸۱۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود. از این رو برای تایید حرکت صعودی، می بایست قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای سطح مقاومت ۱۷۸۴ دلار/تن تثبیت شود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم