تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

صعود امروز یورو نشان دهنده واکنش بازار به انتشار اخباری مبنی بر حصول توافق در مذاکرات بین یونان با اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول است که امروز در بازار اروپا نشانه های دقیق آن کاملا مشهود بود. در خبری دیگر رشد قیمت مصرف کنندگان اروپا به %۰٫۳ (بالاتر از پیش بینی %۰٫۲) نیز به تقویت یورو کمک کرد.

با نگاهی به نمودار یورو – دلار، می توان پیش بینی کرد که خبر امروز، با واکنشهای قابل توجهی همراه خواهد بود و این بار خریداران یورو با جرات بیشتری وارد خرید شدند. اما مساله به همین جا ختم نشد، و با انتشار گزارش قیمت مصرف کنندگان اروپا (CPI) که افزایشی هرچند ناچیز نسبت به دوره قبل خود را مشخص نمود، یورو برتری نسبی را از آن خود نمود.

در نمودار پایین قیمت یورو توانست با قدرت به بالای سطوح مقاومت خود به ترتیب ۱٫۱۰۶۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱٫۱۰۸۴ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) و پس از آن سطح مقاومت ۱٫۱۱۴۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برسد و هدف ۱٫۱۲۰۰ را نشانه گرفت.

از منظر تحلیل تکنیکال سطوح حمایت یورو در مقابل دلار به ترتیب بر روی ۱٫۱۰۷۰ ، ۱٫۱۰۶۵ ، ۱٫۱۰۳۰ و ۱٫۱۰۲۰ قرار دارند و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱٫۱۰۲۰ با قدرت شکسته شود می توان سطح مقاومت ۱٫۱۲۰۰ (بالاترین سطح امروز) را مستحکم نگه دارد. مقاومت بعدی به ترتیب در سطوح ۱٫۱۲۰۸ و ۱٫۱۲۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارند که این سطح در نمودار پایین مشخص است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۳۹٫۰۰ (خط بویلنجر باند ۲۱ هفته) فعلا مانع از رشد چشمگیر قیمت شده است و اگر این سطح با قدرت شکسته شود هدف بعدی افزایش قیمت به سطح ۱۴۰٫۷۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی ۱۴۹٫۷۹ به ۱۲۶٫۰۸) خواهد بود.

قیمت این زوج ارز پس از لمس سطح ۱۳۸٫۹۰ مقداری اصلاح کرده است و برای امروز اگر قیمت به پایین سطح ۱۳۷٫۹۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برسد سطح حمایت اصلی در نزدیکی سطح ۱۳۷٫۱۷ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو