تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای امروز در قیمت جهانی اونس طلا پس از یک هفته حرکت قیمت در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۱۸۲ و ۱۲۰۱ احتمال شروع نوسانات جدید برای اونس طلا وجود دارد.

روز گذشته فشارهای نزولی موجب سقوط قیمت به زیر سطح ۱۱۸۹ و فرود به نرخ ۱۱۸۵ گردید اما از آن هنگام، حرکت اصلاحی موجب بازگشت قیمت به محدوده نزدیکی سطوح ۱۱۹۵ و ۱۱۹۷ شده است. با این حال باید توجه داشت که سطوح حمایت و مقاومت، نقش مهمی در تعیین نوسانات قیمت اونس طلا دارند.

از یک سو، احتمال ادامه حرکت خنثی در محدوده نرخهای ۱۱۸۲ تا ۱۲۰۱ وجود دارد و همچنین از سوی دیگر، با توجه به فروش طلا توسط صندوق سرمایه گذاری اسپایدر احتمال کاهش و شکسته شدن سطوح حمایت ۱۱۸۲ و ۱۱۸۰ ممکن است.

به باور ما، شکسته شدن سطوح ۱۱۸۲ و ۱۱۸۰ نشانه ای از احتمال شروع حرکت نزولی قدرتمند به سوی سطوح ۱۱۷۰ و ۱۱۳۰ است و از این رو است که می بایست نسبت به ورود به پوزیشن های فروش در پایین این سطوح اقدام نمود. اما در سطوح بالا نیز می توان در نرخهای بالای ۱۲۰۴ برای ورود به پوزیشن خرید اقدام نمود و در انتظار رسیدن قیمت به سطح ۱۲۲۰ بود.

از این رو در حرکت صعودی، اولین سطح مقاومت بر روی ۱۱۹۷ و پس از آن سطوح ۱۲۰۱ و ۱۲۰۴ است. در مقابل، چنانکه حرکت نزولی شتاب گیرد و قیمت از سطوح خنثی خارج شود و به پایین ۱۱۸۲ برسد، الگوی سر وشانه تایید می شود و اهداف نزولی نرخهای ۱۱۷۰ (پایین ترین سطح روز ۱ مه ۲۰۱۵ ) و ۱۱۳۰ (پایین ترین سطح ۶ نوامبر ۲۰۱۴) خواهند بود.

در هر صورت همانطور که در نمودار پایین مشخص است این منطقه خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارد که این موج از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) آغاز گردیده است.

به باور ما تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت را نشان می دهد زیرا سرمایه گذاران بزرگ چندان میلی برای خرید طلا ندارند و نسبت به افزایش قیمت مطمئن نیستند و به همین خاطر موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۷۰۹٫۸۹ تن کاهش یافته است که نسبت به روز گذشته ۴٫۱۸ تن کاهش نشان می دهد.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز امروز گزارش ADP (مرکز پردازش اطلاعات اتوماتیک) در مورد اشتغال بخش خصوصی آمریکا ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار می رود در این ماه تعداد اشتغال بخش خصوصی آمریکا از رقم قبلی ۱۶۹۰۰۰ به ۱۹۸۰۰۰ افزایش یابد.

انتشار این اخبار و سایر اخبار شاخص مدیران خرید بخش خدمات (ISM Services) در ساعت ۱۸:۳۰ و گزارش اقتصادی بانک فدرال (Beige Book) در ساعت ۲۲:۳۰ که امروز منتشر می شوند می تواند موجب نوساناتی در بازار اونس طلا گردد و به احتمال زیاد شاهد نوساناتی برای اونس طلا خواهیم بود. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا