تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۶۰٫۲۶ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و واگرایی کاهشی در اندیکاتور ۱ ساعته RSI نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است افزایش قیمت نفت از سطح ۵۶٫۵۱ (پایین ترین سطح روز ۲۸ مه) در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است که همین مساله نشاندهنده خوبی برای تکمیل شدن این موج افزایشی است.

از سوی دیگر واگرایی کاهشی ایجاد شده در اندیکاتور RSI تایم فریم ۱ ساعته بیانگر آن است که قیمت نفت به سقف خود رسیده است و احتمال برگشت امروز قیمت به سوی سطح ۶۰٫۲۶ زیاد است.

بررسی سطوح فیبوناچی از موج کاهشی سطح ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۶ مه) به ۵۶٫۵۱ نشان می دهد که قیمت نتوانسته خود را به بالای سطح مقاومت ۶۱٫۷۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) برساند و همچنین در نمودار پایین می بینیم که قیمت به پایین سطح حمایت ۶۱٫۱۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) رسیده است.

در نمودار پایین حمایت بعدی قیمت بر روی ۶۰٫۲۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد و تنها به شرط نفوذ قیمت به بالای سطح ۶۱٫۱۵ امکان رسیدن قیمت به سطح مقاومت ۶۱٫۷۵ وجود دارد و در حرکت صعودی نیز چنانچه سطوح رزیستنس و مقاومت ۶۱٫۷۵ و ۶۱٫۸۸ با قدرت شکسته شوند، نشانه هایی از تشکیل جهت صعودی را به سوی سطح ۶۲٫۵۸ نمایان می سازد.

در هر صورت براساس سطوح فیبوناچی اگر امروز این سطح ۶۰٫۲۶ با قدرت شکسته شود و قیمت به نرخهای پایین این سطح حرکت کند، فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش و کاهش تا سطح ۵۹٫۵۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) فراهم خواهد آمد و در صورت تشکیل روند نزولی، هدف بعدی کاهش تا سطح ۵۸٫۸۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و بدنبال آن سطح ۵۶٫۵۱ خواهد بود.

امروز موجودی ذخایر نفتی اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار می رود از رقم قبلی ۲٫۸- میلیون بشکه به ۱٫۹- میلیون بشکه کاهش یابد. در صورت اعلام بالاتر از حد انتظار، فشارهای بیشتری بر نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۶۰٫۲۶ وارد خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح حمایت ۶۴٫۴۴ دلار/بشکه کاهش یابد زیرا طبق نمودار پایین هنوز قیمت موفق به تثبیت کامل بالای سطح مقاومت ۶۵٫۴۴ نشده است.

همانطور که در چارت پایین می بینید این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) به ۶۱٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۲۸ مه) تشکیل شده است.

این سطح مقاومت ۶۵٫۴۴ توسط خط روند نزولی رسم شده از سطح ۶۹٫۶۳ این منطقه را تبدیل به مقاومت جدّی کرده است و حرکتهای خنثی قیمت در اطراف سطح مقاومت ۶۵٫۴۴ بیشتر شبیه تشکیل سقف می باشد و برای امروز در صورتیکه در حرکت نزولی سطح ۶۴٫۴۴ شکسته شود زمینه را نه تنها برای کاهش قیمت به سوی سطح ۶۳٫۲۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) فراهم می آورد بلکه نشانه ی قوی در جهت تکمیل شدن موج برگشتی از سطح ۶۱٫۲۴ می باشد.

از این رو انتظار داریم نفت برنت دریای شمال تمام آن چیزی را از سطح ۶۱٫۲۴ بدست آورده بود مجدد از دست دهد و به ترتیب سیگنال فروش به سوی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی، ۱۴٫۶ درصدی صادر کند.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکست مقاومت ۶۶ سیگنال استمرار موج اصلاحی به سوی منطقه ۶۶٫۴۳ و ۶۷٫۶۵ صادر خواهد کرد که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی می باشند که این سناریو برای امروز فعلا مورد توجه ما نیست.

در هر صورت برای امروز شکسته شدن سطح ۶۴٫۴۴ می تواند به معنای سقوط قیمت تا سطح ۶۳٫۲۲ باشد و باید توجه داشت که کاهش قیمت به پایین سطح ۶۴٫۴۴ بیانگر آن است که حرکت اصلاحی قیمت از نرخ ۶۱٫۲۴ در اطراف سطح مقاومت ۶۵٫۴۴ دلار/بشکه به پایان رسیده و اکنون باید در انتظار حرکت کاهشی قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت