تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن از آنجایی که قیمت بالای سطح ۵۹۸۵ دلار/تن (پاین ترین سطح روز ۱ ژوئن) تثبیت شده است، می توان گفت که هدف نزولی ۵۷۸۱ که دیروز اشاره کردیم موقتا باطل شده است.

در نمودار زیر مشخص است که قیمت جهانی مس به بالای سطح مقاومت ۶۰۵۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج کاهشی ۶۴۵۹ – بالاترین سطح روز ۲۱ مه – به ۵۹۸۵) افزایش یافته است و مقاومت بعدی قیمت بر روی ۶۰۹۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و چنانچه از بالا این سطح شکسته شود باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۶۱۶۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می گردد.

هنوز زود است که نتیجه بگیریم روند نزولی قیمت وارونه شده است و باید توجه داشت که در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت به سطح ۶۰۳۰ منجر به کاهش قیمت مس به سطح ۵۹۸۵ می گردد که در نمودار پایین مشخص شده است. امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به کاهش قیمت به سطح ۵۹۸۵ یا حتی بیشتر یعنی همان هدف نزولی ۵۷۸۱ منجر شود.

در هر صورت برای امروز ترجیح می دهیم در سطوح بالای ۶۰۵۴ اقدام به ورود در پوزیشن خرید مس نماییم. در ادامه صعود، سطوح مقاومت قیمت بر روی نرخهای ۶۰۹۶ و پس از آن ۶۱۶۶ قرار گرفته و تنها در صورت ریزش قیمت جهانی مس در زیر سطح ۶۰۳۰ می توان انتظار سقوط بیشتر برای بازگشت قیمت به سطح ۵۹۸۵ دلار/تن را داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن بیشتر تمایل به افزایش به سوی سطح مقاومت ۱۷۸۴ دلار/تن را داشته باشد زیرا قیمت موقتا در اطراف سطح حمایت ۱۷۳۲ کف خود را ساخته است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۳ قرار گرفته است که این سومین موج از جرخه سه موجی است که از سطح ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) آغاز گردیده است.

در نمودار پایین می بینیم که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج ۴ در حرکت است که هنوز تکمیل نشده است و احتمال افزایش قیمت به سطح ۱۷۸۴ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) وجود دارد و بر این باوریم که حرکت صعودی برای تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱۷۸۴ با دشواریهای زیادی روبرو خواهد بود.

به باور ما این موج ۴ در اطراف سطح مقاومت ۱۷۸۴ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) به پایان خواهد رسید و پس از آن باید منتظر ریزش قیمت در موج نزولی ۵ به سوی سطوح ۱۷۰۵ و ۱۶۹۰ (خطوط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی) باشیم.

نوسانات قیمت طی معاملات امروز می تواند مشخص کننده جریان اصلی قیمت باشد. شکسته شدن سطح حمایت ۱۷۳۲ می تواند منجر به تشکیل حرکت کاهشی قدرتمندی گردد و همانطور که در نمودار پایین مشخص است احتمال کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطوح ۱۷۰۵ و ۱۶۹۰ دلار/تن بعید نخواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم