تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز بدنبال اظهارات آقای دراقی، رئیس ECB در کنفرانس خبری ماهیانه بانک مرکزی اروپا که پیش بینی خود را از رشد تورم افزایش داد، یورو به سطوح بالای ۱٫۱۲۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۱۴۶۵ به ۱٫۰۸۱۹) صعود کرد.

با توجه به اینکه قیمت کاملا خود را بالای سطح ۱٫۱۱۴۴ (خط کیجون سن) تثبیت کرده است انتظار داریم که قیمت آن به ترتیب به سوی سطوح ۱٫۱۳۱۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۱٫۱۳۲۵ (بالاترین سطح روز ۱۹ مه) افزایش یابد که این موضوع را شکست کامل سطوح مقاومت ۱٫۱۲۲۰ و ۱٫۱۲۵۰ تایید کرده است.

با توجه به اظهارات امروز ماریو دراقی و خوشبینی ها از احتمال توافق در مذاکرات یونان، همچنان در انتظار بازگشت قیمت به روند صعودی هستیم و در این مسیر، با شکسته شدن سطوح ۱٫۱۲۲۰ و ۱٫۱۲۵۰ می توان در انتظار استمرار حرکت صعودی و رسیدن آن به سطح ۱٫۱۳۱۴ بود که این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی به وضوح مشخص است.

بانک مرکزی اروپا پیش بینی خود از رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۵ را مطابق پیش بینی قبلی همان %۱٫۵ اعلام کرد که بیشترین رشد اقتصادی از سال ۲۰۱۱ به این سو می باشد و برای سال ۲۰۱۶ نیز مطابق پیش بینی قبلی همان %۱٫۹ اعلام کرد اما برای سال ۲۰۱۷ پیش بینی رشد اقتصادی خود را از رقم قبلی %۲٫۱ به ۲٫۰۰% کاهش داد.

بانک مرکزی اروپا در مورد تورم نیز پیش بینی خود را در سال ۲۰۱۵ از رقم قبلی %۰٫۰ به ۰٫۳% افزایش داد و برای سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ پیش بینی خود را بدون تغییر به ترتیب %۱٫۵ و %۱٫۸ اعلام نمود.

برای امروز به نظر می رسد، بهترین فرصت برای ورود مجدد به پوزیشن های خرید یورو در نزدیکی سطوح ۱٫۱۰۸۰ ، ۱٫۱۰۷۰ و ۱٫۱۰۶۵ ایجاد شده است و همچنین با توجه به رشد بازدهی اوراق قرضه آلمان و به تبع کمتر شدن اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا با آلمان حرکت یورو در مقابل دلار آمریکا را تحت تاثیر خود قرار داده است و یورو در حال افزایش به سوی سطح ۱٫۱۳۱۵ و ۱٫۱۳۲۵ است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

 یورو