تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که اگر سطح ۱۱۸۰ شکسته شود، قیمت آن دوباره سطح ۱۱۷۰ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) را لمس کند که این موضوع را شکست خط روند و الگوی سر و شانه نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت با توجه به کاهش روز گذشته مجدد توانسته به پایین خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) کاهش یابد.

این موضوع نشان می دهد که احتمال استمرار موج افزایشی که از سطح ۱۱۴۲ شروع شده بود ضعیف است و از آنجایی که قیمت به پایین خط روند رسیده می توان گفت که الگوی سر و شانه بیشتر تایید شده است که برای روزهای آتی هدف ۱۱۳۰ را نشانه گرفته است که البته در کوتاه مدت هدف ما کاهش قیمت به سطح ۱۱۷۰ می باشد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۱۹۰ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C است که از سطح ۱۱۷۰ شروع شده است و تنها به شرط شکست و تثبیت کامل قیمت در بالای این سطح موجب رسیدن قیمت به سطح ۱۲۰۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

در هر صورت اگر امروز سطح ۱۱۸۰ شکسته شود، می تواند به شروع حرکت جدیدی نزولی به سوی سطح ۱۱۷۰ بیانجامد. شاید بتوان گفت که با تایید الگوی سر و شانه اکنون هدف ۱۱۷۰ دست یافتنی است و تا کاهش قیمت به پایین این سطح اونس طلا تنها چند قدم فاصله دارد و با توجه به ملاحظات تکنیکال و فاندامنتال حرکت نزولی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

از این رو با توجه به شکسته شدن خط روند افزایشی و تثبیت قیمت اونس طلا پایین سطح ۱۱۸۹ خریداران شانس چندانی برای ادامه روند صعودی ندارند و با توجه به اینکه سطوح ۱۱۸۹ و ۱۱۸۲ شکسته شده و اکنون قیمت در تلاش برای عبور از سطح ۱۱۸۰ است، می توان به انتظار شروع روند کاهشی به سطح ۱۱۷۰ بود که این هدف در نمودار پایین مشخص شده است. بنابراین به باور ما حرکت اصلی کماکان نزولی است و از این رو می توان در نرخهای پایین ۱۱۸۰ اقدام به فروش کرد.

از این رو هنوز هم فرصتهای زیادی برای فروشندگان است تا در نرخهای پایین ۱۱۸۰ وارد معامله شوند و به خاطر فروش اونس طلا توسط صندوق جهانی اسپایدر و پیشرفت در مذاکرات یونان، نسبت به استمرار حرکت صعودی چندان مطمئن نیستیم، از این رو، می بایست در سطوح پایین ۱۱۸۰ برای ورود به پوزیشن فروش با تارگت ۱۱۷۰ اقدام کرد.

در حرکت صعودی، سطح مقاومت اولیه نرخ ۱۱۹۰ است و پس از آن سطوح مقاومت بعدی نرخهای ۱۱۹۷ و ۱۲۰۱ و ۱۲۰۴ هستند. امروز در تقویم اقتصادی تنها آمارهای هفتگی تعداد مدعیان بیکاری در ایالات متحده (پیش بینی ۲۸۲۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۸۰۰۰۰) ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا