تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا منطقه ۵۹٫۰۵ و ۵۸٫۴۵ دلار/بشکه کاهش یابد که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است و فضای بازار همانند روز گذشته است و ما در یک روند نزولی قرار داریم  و معامله گران در موقعیت فروش نفت با تارگت های مشخص شده در نمودار پایین قرار گرفته اند.

طبق بررسی و تجزیه و تحلیل افزایش قیمت از سطح ۵۶٫۵۱ (پایین ترین سطح روز ۲۸ مه) به ۶۱٫۵۸ ( بالاترین سطح روز ۲ ژوئن) این احتمال قویا وجود دارد که قیمت به ترتیب به سطوح مشخص شده در نمودار پایین کاهش یابد و محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که امروز قیمت نفت یا به سطح ۵۹٫۰۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) کاهش یابد یا اینکه تا سطح ۵۸٫۴۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) پایین آید.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است حرکت اصلاحی که دیروز در برخورد به سطح حمایت ۵۹٫۶۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و اصلاح تا سطح ۶۱٫۲۵ اتفاق افتاد کاملا وارونه شد و این موضوع نشان می دهد احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی دیگر به سطوح بالا بسیار بعید است و از آنجاییکه سطح مقاومت ۶۰٫۳۸ همچنان پابرجاست، کماکان بر این باوریم که حرکت در کنترل فروشندگان است و روند کاهشی ادامه خواهد یافت.

در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت مهم بر روی ۶۰٫۳۸ دیده می شود که اگر به هر دلیلی از سطح حمایت ۵۹٫۶۴ اصلاحی رخ دهد انتظار داریم که در نزدیکی این سطح متوقف شود و تنها در صورت تثبیت دو ساعته قیمت بالای سطح ۶۰٫۳۸ احتمال برگشت قیمت به سطوح ۶۱٫۲۵ و ۶۱٫۵۸ بوجود خواهد آمد که این حرکت فعلا مورد توجه ما نیست و پیش بینی می کنیم که قیمت بیشتر به سطوح ۵۹٫۰۵ و ۵۸٫۴۵ کاهش یابد.

بنابراین با توجه به تحکیم حرکت نزولی قیمت پایین سطح ۵۹٫۶۴ انتظار می رود شاهد استمرار حرکت نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب تا نرخهای پایین یعنی سطوح ۵۹٫۰۵ و ۵۸٫۴۵ دلار/بشکه باشیم که این اهداف را در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطوح ۶۳٫۰۱ و ۶۲٫۳۴ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و کانال کاهشی تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که کاهش اخیر قیمت از سطح ۶۵٫۸۸ (بالاترین سطح روز ۲ ژوئن) بیانگر آن است که قیمت در درون تونل نزولی در نوسان خواهد بود که کف این تونل هدفی در حدود سطح ۵۰ را نشانه گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۶۱٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۲۸ مه) به ۶۵٫۸۸ نشاندهنده هدف نزولی ۶۳٫۰۱ و ۶۲٫۳۴ است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکست کامل سطح ۶۴٫۱۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۶۴٫۷۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

در نمودار پایین سقوط قیمت نفت برنت به پایین سطح ۶۴٫۱۱ فرصت مناسبی برای ورود بیشتر فروشندگان فراهم کرده است و اگر امروز نیز سطح ۶۳٫۵۶ با قدرت شکسته شود زمینه را برای کاهش قیمت به سوی سطح ۶۳٫۰۱ و ۶۲٫۳۴ فراهم می آورد.

بنابراین براساس نمودار پایین در کانال نزولی همچنان به انتظار شروع حرکت نزولی و سقوط قیمت به نرخهای پایین تا سطوح ۶۳٫۰۱ و در ادامه ۶۲٫۳۴ هستیم و اگر قیمت به زیر سطح حمایت ۶۲٫۳۴ سقوط کند، می توان انتظار داشت که حرکت نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال بار دیگر به سطح حمایت ۶۱٫۲۴ دلار/بشکه نزدیک شود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت