تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن بین منطقه ۵۹۸۵ تا ۶۰۵۴ دلار/تن در روندی خنثی در نوسان باشد تا پس از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح به ترتیب بر روی پایین ترین سطح روز ۱ ژوئن یعنی سطح ۵۹۸۵ و دیگری بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۶۴۵۹ (بالاترین سطح روز ۱۲ مه) به ۵۹۸۵ تشکیل شده اند.

در حرکت نزولی چنانچه قیمت به زیر سطح ۵۸۵ برسد تاییدی در جهت استمرار روند نزولی قیمت به سطح ۵۹۰۵ می باشد این در حالی است که اگر از بالا سطح مقاومت ۶۰۵۴ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سطح ۶۰۹۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت را نشان می دهد زیرا قیمت جهانی مس به پایین سطح ۶۰۵۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۷۲۱۲ – بالاترین سطح روز ۸ جولای ۲۰۱۴ به ۵۳۳۹٫۵۰ – پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) کاهش یافته است و حرکتهای رفت و برگشتی قیمت در طی روز گذشته بیشتر به معنای یک حرکت پول بک به سوی خط روند افزایشی از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ تلقی می شود.

از این رو در حال حاضر، قیمت مابین سطوح ۵۹۸۵ تا ۶۰۵۴ در روندی خنثی قرار دارد و تا زمانیکه یکی از این سطوح شکسته نشود، می توان در سطوح بالا اقدام به فروش و در نرخهای پایین وارد پوزیشن خرید شد و از این روند خنثی استفاده کرد و پس از این روند خنثی احتمال کاهش قیمت جهانی مس به پایین سطح ۵۹۸۵ دلار/تن وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح مقاومت ۱۷۸۴ دلار/تن افزایش یابد و این حرکت را تشکیل کف موقتی قیمت در اطراف سطح حمایت ۱۷۳۲ تایید کرده است.

در چارت پایین این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۳ قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این موج ۳ تکمیل شده است و ما هم اکنون در موج اصلاحی ۴ قرار داریم که انتظار داریم در این موج قیمت تا نزدیکی سطح مقاومت ۱۷۸۴ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) دست یابد.

پس از آن باید منتظر ریزش قیمت در موج نزولی ۵ باشیم که می تواند قیمت را تا حدود سطوح ۱۷۰۵ و ۱۶۹۰ پایین بکشاند که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی قرار دارند.

خصوصاً در شرایط فعلی که احتمال می رود ابتدا حرکتی اصلاحی شروع شود و سپس حرکت نزولی برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن شکل گیرد.

از این رو عدم توانایی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در موج ۴ برای تثبیت در بالای سطح مقاومت ۱۷۸۴ احتمال شروع مجدد روند نزولی را در موج ۵ فراهم خواهد کرد و بازار را برای کاهش مجدد قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سطوح ۱۷۰۴ و ۱۶۹۰ دلار/تن آماده تر خواهد ساخت که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم