تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

چنانکه قبلاً نیز بدان اشاره شد، با افزایش بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آلمان، حرکت افزایشی یورو نیز ادامه یافت و امروز قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا پس از شکست سطح ۱٫۱۲۸۵ تا سطح ۱٫۱۳۸۰ صعود کرد. اختلاف بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا با آلمان به کمترین سطح خود در ۴ ماهه گذشته رسیده که همین مساله به تقویت یورو به بالاترین سطح ۲ هفته اخیر کمک کرد.

برای امروز انتظار می رود که سطح مقاومت بعدی در نرخهای ۱٫۱۳۸۰ و ۱٫۱۴۰۰ قرار گیرد و قیمت مقداری به سوی سطوح پایین برگردد زیرا پیش بینی می کنیم که امروز کاهش قابل توجه تعداد مدعیان هفتگی بیکاری آمریکا، زمینه صعود دلار و برگشت یورو از نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۳۸۰ و ۱٫۱۴۰۰ را هموار کند و در حال حاضر اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه آمریکا با آلمان یکی از محرک های اصلی حرکت یورو محسوب می شود و هر چقدر این اختلاف بازدهی کمتر شود، یورو افزایش می یابد و همچنین بالعکس.

برای امروز سطح حمایت اولیه یورو بر روی نرخ ۱٫۱۲۳۰ قرار دارد و پس از آن در محدوده نرخهای ۱٫۱۲۱۵ و ۱٫۱۲۱۰ سطوح دیگری تشکیل شده و پس از آن سطح حمایت اصلی بر روی نرخ ۱٫۱۲۰۰ خواهد بود و برای امروز این سطوح فرصت مناسبی برای خرید یورو در نزدیکی این سطوح ایجاد کرده است و از این رو، می توان در سطوح نزدیکی ۱٫۱۲۳۰ تا ۱٫۱۲۰۰ اقدام به خرید و در سطوح ۱٫۱۳۸۰ و ۱٫۱۴۰۰ اقدام به فروش کرد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز برای شروع دوباره حرکت افزایشی همچنان باید روند بازار را دنبال کرد و در صورت توانایی این زوج ارز برای تثبیت کندل روزانه بالای سطح مقاومت مهم ۱۴۰٫۷۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۴۹٫۷۹ به ۱۲۶٫۰۸) فرصتهایی مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با هدف ۱۴۱٫۹۷ (ابر ایچیموکوی هفتگی) و پس از آن سطح ۱۴۴٫۱۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) بوجود خواهد آمد. سطح حمایت اصلی این زوج ارز بر روی نرخ ۱۳۹٫۵۱ (بولینجر باند هفتگی و ۲۱ روزه) تشکیل شده است.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همانطور که در نمودار پایین مشاهده می کنید قیمت در پایین سطح ۶۰۵۴ دلار/ تن تثبیت شده است و حرکت خنثی قیمت در روزهای اخیر صرفا یک حرکت پول بک به خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ می باشد.

از آنجایی که قیمت به پایین سطح ۶۰۵۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۷۲۱۲ – بالاترین سطح روز ۸ جولای ۲۰۱۴ به ۵۳۳۹٫۵۰ – پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) رسیده است، انتظار داریم قیمت جهانی مس در مسیر کاهشی به سوی سطح ۵۷۸۱ و پس از آن به سطح ۵۶۱۲ کاهش یابد که در چارت پایین این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی قرار دارند.

بنابراین بازار حهانی مس به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار کاهش قیمت به سوی سطح ۵۷۸۱ دلار/تن باقی مانده است و ما در نمودار زیر، ادامه حرکت کاهشی قیمت جهانی مس را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات  لندن

مس