تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۱۶۳ کاهش یابد که این موضوع را الگوی سر و شانه و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

این الگو همانطور که در نمودار زیر مشخص است بین روز ۱ مه و ۳ ژوئن تشکیل شده بود و الگوی فوق پس از کاهش متوالی قیمت اونس طلا در روزهای اخیر تایید شد و این الگوی نزولی برای دو هفته آینده هدف کاهشی ۱۱۳۰ را برای اونس طلا نشانه گرفته است.

با این حال براساس سطوح فیبوناچی از افزایش ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) به ۱۲۳۲٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ مه) هدف اولیه را بهتر است که سطح ۱۱۶۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) در نظر گرفت. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطوح مقاومت ۱۱۸۴ و ۱۱۸۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد.

امروز گزارش میزان اشتغال در ایالات متحده آمریکا (NFP) اعلام خواهد شد. مطابق همیشه، اولین جمعه هر ماه میلادی، نرخ بیکاری و تعداد اشتغال ایجاد شده (جز در بخش کشاورزی) برای ماه قبل اعلام می شود و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۲۲۳۰۰۰ به ۲۲۵۰۰۰ افزایش یابد و برای نرخ بیکاری آمریکا پیش بینی می شود همانند رقم قبلی %۵٫۴ اعلام شود. برای میانگین درآمدهای نقدی انتظار میرود از رقم قبلی %۰٫۱+ به %۰٫۲+ افزایش یابد.

از آنجاییکه این آمارها رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی ایالات متحده داشته، همواره یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین اخبار اونس طلا بشمار می رود. اما گزارش امروز که برای ماه مه اعلام می شود، از حساسیت خاصی برخوردار است.

کمیته FOMC بانک فدرال رزرو آمریکا، نرخ بهره بانکی را همچنان در نزدیکی صفر درصد نگه داشته است اما در بیانیه خود صراحتاً اعلام داشته که در صورتیکه رشد اقتصادی بهبود یابد، احتمالاً به افزایش نرخ بهره اقدام خواهد کرد و هرگونه تصمیم در این خصوص را به شرایط و آمار اقتصادی آتی معطوف داشته است.

از این رو تردیدی نیست که افزایش اشتغال آمریکا مبیّن رشد اقتصادی است و از آنجاییکه روز چهارشنبه، میزان اشتغال ایجاد شده در بخش خصوصی ۲۰۱۰۰۰ اعلام شد و دیروز تعداد مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا کاهش یافت، امروز در صورت اعلام بالای این میزان، می توان در اولین واکنش رشد اقتصادی آمریکا ، بیشتر شدن انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و کاهش قیمت جهانی اونس طلا را به سوی سطح ۱۱۶۳ نتیجه گرفت. امری که در صورت تحقق می تواند در روزهای آتی بار دیگر به کاهش اونس طلا تا نرخ ۱۱۴۲ و حتی بیشتر منجر شود.

بنابراین خبر امروز گزارش اشتغال آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و قطعاً شاهد نوسانات قابل توجهی برای اونس طلا خواهیم بود. در انتظار نوسانات شدید خواهیم ماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا