تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ضعیف ۵۷٫۷۱ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطوح ۵۷٫۲۰ و ۵۶٫۵۱ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی به وضوح نشان داده است.

به باور ما موج نزولی فعلی در راستای ادامه حرکت نزولی قیمت از سطح ۶۱٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۲ ژوئن) می باشد و تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی از افزایش ۵۶٫۵۱ (پایین ترین سطح روز ۲۸ مه) به ۶۱٫۵۸ هدف اولیه قیمت را سطح ۵۷٫۷۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و پس از آن به ترتیب سطوح ۵۷٫۲۰ و ۵۶٫۵۱ (خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی) پیش بینی می کند.

برای چشم انداز قیمت نفت خام سبک آمریکا در طی ۱ الی ۲ هفته آتی نیز پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا سطح ۵۲٫۳۰ کاهش یابد. از این رو همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت نفت خام سبک آمریکا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد.

پیش بینی ما برای امروز با توجه به اینکه انتظار میرود امروز سازمان کشورهای صادر کننده نفت (OPEC) سطح تولیدات خود را همچنان بالا نگه دارد، کاهش قیمت نفت است و در آستانه اعلام جلسه اوپک و گزارش ماهیانه اشتغال آمریکا، معامله گران اقدام به گرفتن پوزیشن فروش نفت کرده اند و قیمت نفت را مجدداً ناگزیر به سقوط به زیر نرخهای ۵۷٫۷۱ و ۵۷٫۲۰ خواهد نمود که این اهداف را در نمودار پایین مشاهده می کنید.

بنابراین در حرکت نزولی بازگشت قیمت نفت خام سبک آمریکا به پایین سطح ۵۷٫۲۰ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می تواند مقدمه ای برای فرود بیشتر تا هدف ۵۶٫۵۱ و در ادامه تا سطح ۵۲٫۳۰ دلار/بشکه باشد. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح ۶۱٫۲۴ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز ۲۸ مه) را لمس کند که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در کانال نزولی و بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است.

در نمودار پایین مشخص است کاهش قیمت نفت برنت از سطح ۶۵٫۸۸ (بالاترین سطح روز ۲ ژوئن) تاییدی در جهت استمرار روند نزولی قیمت است که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) آغاز گردیده است.

از منظر تحلیل تکنیکال، این روند نزولی در درون کانال نزولی به صورت زیگزاگ شکل در نوسان بوده است که کف این کانال هدفی در حدود سطح ۶۰ را برای نفت برنت نشانه گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۶۱٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۲۸ مه) به ۶۵٫۸۸ نشان می دهد که قیمت نفت برنت سطح حمایت ۶۲٫۳۴ را با قدرت شکسته است و از هم اکنون می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت به سوی سطح ۶۱٫۲۴ باشیم.

سطح مقاومت قیمت نفت برنت نیز بر روی ۶۲٫۳۴ قرار دارد و اگر این سطح به هر دلیلی شکسته شود موجب افزایش اندک قیمت به سطح ۶۳٫۰۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

در هر حال چشم انداز نفت برنت در طی ۱ الی ۲ هفته آینده کاهشی است و پیش بینی می کنیم که به سوی سطح ۵۷٫۴۰ نزول کند. امری که در صورت تحقق، شاید بتواند به انجام حرکت کاهشی نفت برنت برای بازگشت به محدوده های پایین ۶۱٫۲۴ دلار/بشکه و حتی بیشتر بیانجامد که این امر دلیلی جز تضعیف واقعی قیمت نفت برنت دریای شمال ندارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت