تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در بازار آمریکا دلار قدرتمندانه ظاهر شد و اعلام آمارهای اشتغال ماهانه آمریکا موجب تقویت تمایلات سرمایه گذاران برای خرید مجدد دلار آمریکا و فروش اونس طلا گردید.

در شرایطی که بازار برای آمار اشتغال ماهیانه بخش غیر کشاورزی آمریکا انتظار عددی در حدود ۲۲۵۰۰۰ را داشت خبر نهایی ۲۸۰۰۰۰ اعلام شد که بالاترین میزان از ماه دسامبر به این سو است و بسیار بالاتر از حد انتظارات بود و هر چند نرخ بیکاری آمریکا از %۵٫۴ به %۵٫۵ افزایش یافت اما میانگین درآمدهای نقدی به میزان %۰٫۳ رشد داشت که نشاندهنده رشد ۸ سنتی در میزان میانگین ساعتی سطح دستمزدها است.

میانگین درآمدهای نقدی ساعتی آمریکا در مقیاس سالانه به میزان %۲٫۳ رشد یافت که بیشترین رشد از اوت ۲۰۱۳ به این سو محسوب می شود و این همان چیزی که بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره بدنبال اوست. آمارهای اشتغال در ماه مارس و آوریل نیز مورد تجدید نظر افزایشی قرار گرفتند و ۳۲۰۰۰ نسبت به آمار قبلی رشد بیشتری را در بازار اشتغال آمریکا نشان دادند.

در چنین شرایطی معامله گران احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا را در ماه اکتبر افزایش دادند و به همین دلیل دلار روز خوبی را پشت سر گذاشت. نظر سنجیها حکایت از آن دارد که احتمال افزایش نرخ بهره در ماه اکتبر به %۵۴ رسیده است و این در حالی است که پیش از اعلام این خبر این احتمال %۴۴ بود. و بیشتر پیش بینی می شد نرخ بهره در ماه دسامبر افزایش یابد.

بنابراین به نظر می رسد که تاثیر خبر امروز بر بازار زیاد بود و نحوه تفکر فعالان بازار در خصوص زمان افزایش نرخ بهره را عوض کرده و جلوتر آورده است که این مسئله تاثیرات میان مدت و بلند مدت خود را بر بازار دارا می باشد.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا با توجه به اینکه قیمت نتوانست خود را بالای سطح مقاومت ۱٫۱۳۱۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۱۴۶۸ به ۱٫۰۸۱۰) تثبیت کند، انتظار داریم امروز با بسته شدن کندل هفتگی پایین سطح ۱٫۱۱۴۴ (خط کیجون سن در اندیکاتور روزانه ابر ایچیموکو) قیمت به ترتیب به سوی سطوح ۱٫۱۰۶۶ و ۱٫۰۹۷۲ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی) کاهش یابد و برای هفته آینده سفارشات فروش زیادی در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۱۴۳ ، ۱٫۱۲۲۰ و مقاومت اصلی ۱٫۱۲۵۰ چیده شده اند.

اونس طلا نیز همچنان در برابر انتشار اخبار قوی اقتصادی در آمریکا تحت فشارهای نزولی قرار دارد و همانطور که در نمودار پایین مشخص است احتمالاً خواهد توانست در روزها و هفته های آینده بار دیگر به سطوح ۱۱۴۲ و ۱۱۳۰ کاهش یابد.

در واقع امروز اعلام NFP ضربه نهایی را به اونس طلا وارد کرد و قیمت آن به شدت تضعیف شد و از سطح ۱۱۷۸ به ۱۱۶۳ کاهش یافت که میزان قابل توجهی است. سطح حمایت ۱۱۶۳ امروز چندین بار مورد هدف قرار گرفت و در صورت شکسته شدن آن و تثبیت دو ساعته پایین آن قیمت از سطح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی (از صعود ۱۱۴۲ به ۱۲۳۲ ) عبور خواهد کرد و تا سطوح ۱۱۴۲ و ۱۱۳۰ پایین خواهد آمد.

بنابراین افزایش قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا و بدنبال آن کاهش اونس طلا در معاملات امروز امری کاملا طبیعی بوده و کاملا منطبق با واقعیات فاندامنتالی بازار بوده است. تقویت NFP به دلیل اینکه درست چند روز پیش از جلسه روز ۱۷ ژوئن بانک مرکزی آمریکا (FOMC) اعلام شد تاثیر مضاعف بر بازار گذاشته و این احتمال را افزایش داد که بدلیل رشد بازار کار آمریکا، تمایل بانک مرکزی آمریکا به افزایش نرخ بهره گرایش پیدا خواهد کرد که اگر اینگونه شود اولین گام در جهت افزایش نرخ بهره در ماه اکتبر خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا