تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل قبلی همچنان معتبر است و طبق بررسی سطوح فیبوناچی در نمودار پایین پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۵۷۸۱ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت کاهشی را بررسی سطوح فیبوناچی و قرار گرفتن قیمت در کانال افزایشی نشان داده است.

این تجزیه و تحلیل تکنیکال براساس ریزش قیمت از سطح ۷۲۱۲ (بالاترین سطح روز ۸ جولای) به ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) ارائه شده است و این تحلیل نشان می دهد که قیمت مس به پایین سطح حمایت ۶۰۵۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش یافته است و در مسیر کاهشی به سوی حمایت بعدی یعنی سطح ۵۷۸۱ قرار گرفته است.

در چارت تایم فریم ۱ ساعته پایین موج افزایشی قیمت مس از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ در قالب کانال افزایشی شکل گرفته است و کانال تکرار شده نیز به هدف ۵۶۱۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) اشاره دارد.

از این رو می توان نتیجه گرفت که کاهش قیمت مس از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) نشاندهنده استمرار موج نزولی قیمت از سطح ۷۲۱۲ می باشد و برای ۲ هفته آینده پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد سطح ۵۳۳۹ را لمس کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود تلاش قیمت جهانی مس برای عبور از سطح ۵۷۸۱ تاییدی از ادامه روند کاهشی آن است و در صورت شکسته شدن این سطح، احتمال ادامه حرکت نزولی به سوی سطح ۵۶۱۳ و ۵۳۳۹ بیش از پیش قوت خواهد گرفت.

به باور ما همانطور که روز جمعه گفتیم برای امروز فروشندگان مس از این شرایط تا سطح ۵۷۸۱ دلار/تن به نفع خود بهره خواهند گرفت و پیش بینی ما برای امروز کاهش قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن است که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای امروز چشم انداز قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی هنوز نامشخص است زیرا همانطور که روز جمعه بدان اشاره کردیم هیچ یک از سطوح مقاومت ۱۷۶۰ یا حمایت ۱۷۳۲ دلار/تن شکسته نشده است و شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز را مشخص خواهد کرد.

براساس نمودار پایین تایم فریم ۱ ساعته ، بررسی شمارش امواج الیوت نشان می دهد که قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در موج ۴ قرار گرفته است که چهارمین موج از چرخه پنج موجی است که از سطح ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) شکل گرفته است.

در نمودار پایین این موج تبدیل به یک الگوی مثلث شده است که معمولا جزو الگوهای ادامه دهنده می باشد که می تواند قیمت را دوباره به سوی سطح ۱۶۹۰ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی از موج نزولی ۳) پایین بکشاند.

با این حال باید توجه داشت تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی بالا سطح ۱۷۳۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد احتمال اینکه قیمت به سوی سطح ۱۷۸۴ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) اصلاح کند نیز وجود دارد.

در مجموع نیز قیمت می بایست از منطقه خنثی خارج شود تا جهت قیمت بهتر مشخص گردد زیرا همانطور که گفتیم برای مشخص شدن حرکت این فلز، می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۱۷۶۰ تا ۱۷۳۲ است با قدرت شکسته شود.

همانطور که در نمودار زیر تایم فریم ۱ ساعته نیز مشخص است چشم انداز کوتاه مدت آلومینیم آلیاژی فعلا مبهم و نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت ۱۷۶۰ و سطح حمایت ۱۷۳۲ شکسته نشده است.

بنابراین قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی فعلا در روندی خنثی بین سطوح اشاره شده قرار گرفته و چشم انداز حرکت روزانه نیز ادامه همین حرکت است تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شوند. با این همه حال از منظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می کنیم که قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در طی ۱ الی ۲ هفته آینده در موج نزولی ۵ به سوی سطح ۱۶۶۰ دلار/تن کاهش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم