تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا در پایین سطح مقاومت ۱٫۱۱۸۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته گذشته) و ۱٫۱۲۰۰ تثبیت شده است و این به معنای استمرار حرکت کاهشی است. در نمودار روزانه مقاومت مستحکمی در سطوح ۱٫۱۱۸۰ ، ۱٫۱۱۹۰ و ۱٫۱۲۰۰ قرار دارند که برای امروز محل سفارشات فروش یورو می باشد.

هرچند که چشم انداز حرکت کاهشی است، اما باید صبور بود و این احتمال وجود دارد که حرکت اصلاحی اخیر از سطح ۱٫۱۰۵۰ در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۱۸۰ ، ۱٫۱۱۹۰ و ۱٫۱۲۰۰ متوقف شود. سقوط قیمت به زیر نرخ ۱٫۱۰۵۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) و ۱٫۱۰۰۰ احتمال قرار گرفتن قیمت در روند نزولی به سوی سطوح ۱٫۰۹۴۰ و ۱٫۰۹۰۰ را بیشتر خواهد کرد. برای تایید این موضوع لازم است که قیمت در پایین خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه (سطح ۱٫۱۰۶۶) و خط میانگین ۱۰ روزه گذشته (۱٫۱۰۴۰) بسته شود.

از آنجایی که امروز برخی از سفارشات خرید به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱٫۱۰۸۵ ، ۱٫۱۰۸۰ ، ۱٫۱۰۵۰ ، ۱٫۱۰۲۵ ، ۱٫۱۰۲۰ و ۱٫۱۰۰۰ قرار دارند، در هفته جاری تنها تثبیت قیمت در زیر نرخ ۱٫۱۰۰۰ نشانه آن است که حرکت اصلاحی از سطح ۱٫۱۰۵۰ در نزدیکی منطقه ۱٫۱۱۸۰ و ۱٫۱۲۰۰ به پایان رسیده و روند نزولی مجدداً از سرگرفته شده است.

همانطور که در نوشتار گذشته اشاره کردیم بازار در شرایطی نیست که انتظار خبر خاصی را برای یورو داشته باشد و با توجه به اینکه یونان هنوز نتوانسته برای عمل به تعهدات خود اقدامات بیشتری انجام دهد به همین دلیل تاثیر اخبار یونان اگر در جهت موافق یورو باشد ممکن است اندک باشد و امروز نیز به نظر می رسد چنین اندیشه ای بر بازار حاکم باشد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز سطح حمایت قیمت به ترتیب بر روی ۱۲۵٫۰۵ ، ۱۲۵٫۰۰ ، ۱۲۴٫۸۰ و ۱۲۴٫۷۵ قرار دارند که برای امروز فرصتهای مناسبی را برای خریداران با حد تارگت ۱۲۵٫۷۰ ، ۱۲۵٫۸۰ و ۱۲۵٫۰۰ (استاپ فروش) فراهم خواهد کرد.

در جفت ارز یورو – ین ژاپن نیز تمامی تحولات قیمت می بایست بر روی نمودار روزانه دنبال شود زیرا تثبیت قیمت بالای ۱۴۰٫۷۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۴۹٫۷۹ به ۱۲۶٫۰۸) موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۱۴۱٫۹۰ می شود.

در نمودار زیر نیز به وضوح مشخص است قیمت کاملا خود را بالای سطح ۱۳۷٫۲۳ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) تثبیت کرده است و این نرخ در هفته جاری سطح حمایت مستحکمی است که سرسختانه از ادامه بیشتر حرکت نزولی جلوگیری خواهد نمود. برای امروز سفارشات خرید این زوج ارز به ترتیب بر روی در نزدیکی سطوح ۱۳۹٫۰۰ ، ۱۳۸٫۷۰ و ۱۳۸٫۶۰ با حد تارگت در نزدیکی سطوح ۱۴۰٫۰۰ ، ۱۴۰٫۲۵ ، ۱۴۰٫۳۰ ، ۱۴۰٫۴۰ و ۱۴۰٫۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه جفت ارز یورو – ین ژاپن

یوروین