تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در نمودار قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت در روندی کاملاً خنثی و مابین نرخهای ۱۱۶۹ و ۱۱۷۸ در حرکت است و هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی پایین ترین سطح روز گذشته و خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند.

به همین خاطر معامله گران در انتظار شروع یک روند حرکت، پس از چند روز حرکت خنثی هستند. از آنجایی ارزش دلار آمریکا در مقابل یورو و ین ژاپن با کاهش مواجه شده است، برای قیمت جهانی اونس طلا انتظار داریم در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۸۰ راه برای رسیدن قیمت به نرخ ۱۱۸۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) هموار شود.

در واقع از آنجایی که اونس طلا به دلار قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار سبب می شود تا این فلز برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزانتر برسد و در نتیجه تقاضا بالا رفته و قیمت را نیز مقداری بالا می برد.

بطور کل کالاها و فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست اما در حرکت نزولی نیز سطح حمایت بر روی نرخ ۱۱۶۹ تشکیل شده است و چنانچه این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش قیمت به سوی سطح ۱۱۶۳ فراهم می آورد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی است.

در واقع خرید یا فروش اونس طلا برای معاملات امروز بستگی کامل به شکسته شدن قطعی یکی از سطوح ۱۱۸۰ یا ۱۱۶۹ دارد. نکته قابل توجه آن است که کاهش اونس طلا به پایین ترین سطح ۱۱ هفته گذشته بدان معنی است که ذخایر صندوق جهانی اسپایدر نیز تحت تاثیر قرار گرفته و این کاهش موجودی ذخایر اسپایدر به پایین ترین سطح از اواسط ماه ژانویه به این سو همچنان می تواند خبر ساز گردد و فروشندگان بیشتری را وارد بازار کند.

واقعیت آن است که بانک فدرال رزرو آمریکا در مجموع تمایل زیادی به افزایش نرخ بهره دارد و این بدان معنا است که نرخ بهره آمریکا یک پله در ماه سپتامبر و یک پله دیگر تا قبل از پایان سال جاری افزایش خواهد یافت و ممکن است بار دیگر فشارهای نزولی بر اونس طلا آغاز شود.

در هر حال اونس طلا همچنان تحت فشارهای نزولی است و روز جمعه تا آستانه ۱۱۶۳ ضعیف شد و تنها خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی به کمک اونس طلا آمد. در تقویم اقتصادی امروز بازار، اخبار چندانی را نشان نمی دهد و تنها خبر مورد توجه بازار این هفته بازار گزارش خرده فروشی آمریکا در روز پنجشنبه است که پیش بینی می شود با افزایش همراه باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا