تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا انتظار می رود، تا زمانی که یورو حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی قدرتمند آغاز نکند، قیمت در همین نوسانات خنثی مابین سطوح ۱٫۱۲ و ۱٫۱۴ قرار داشته باشد.

معامله گران همچنان چشم به سطح مقاومت ۱٫۱۳۸۰ (بالاترین سطح روز ۴ ژوئن) دوخته اند، در صورت شکسته شدن این سطح و تثبیت کندل روزانه بالای این سطح، هدف بعدی رسیدن قیمت به نرخ ۱٫۱۴۰۰ و ۱٫۱۴۶۸ (بالاترین سطح روز ۱۵ مه) خواهد بود.

برای امروز دستورات فروش یورو به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱٫۱۳۸۰ ، ۱٫۱۳۹۰ و ۱٫۱۴۰۰ قرار دارند که مانع از هر گونه حرکت افزایشی خواهد شد. از این رو خریداران یورو تنها زمانی وارد بازار خواهند شد که قیمت در بالای سطوح مقاومت کلیدی ۱٫۱۳۸۰ و ۱٫۱۴۰۰ با قدرت تثبیت شود.

سطوح حمایت مستحکم یورو نیز برای امروز به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۱۲۵۰ و ۱٫۱۲۴۰ قرار گرفته اند و اگر این سطوح با قدرت شکسته شوند زمینه را برای بازگشت قیمت به سوی سطح ۱٫۱۲۱۲ (پایین ترین سطح روز گذشته) و ۱٫۱۲۰۰ فراهم می آورد.

افزایش نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آلمان به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴ به این سو قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا را همچنان در بالای سطح حمایت ۱٫۱۲ نگه داشته است و از سوی دیگر نگرانی ها از اوضاع یونان باعث تثبیت قیمت پایین سطوح مقاومت ۱٫۱۳۸۰ و ۱٫۱۴۰۰ شده است. لازم به ذکر است که نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا نیز به بالاترین سطح خود در ۸ ماهه گذشته رسیده است و به همین خاطر معامله گران در انتظار شروع یک روند حرکت، پس از چند روز حرکت خنثی هستند.

مهمترین خبر امروز سخنان ریس بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در جریان بازار بود و آقای کورودا صراحتا اعلام کرد ارزش ین ژاپن بیش از حد کاهش یافته است و احتمال استمرار روند نزولی آن بعید است که این اظهارات آقای کورودا موجب تقویت شدید ین ژاپن در بازارها شد و به باور ما بازار به هرگونه اظهار نظر در خصوص مداخله احتمالی بانک مرکزی ژاپن در قیمت واکنش نشان خواهد داد.

برای امروز در مسیر زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن سطح حمایتی به ترتیب در سطوح ۱۲۲٫۵۰ ، ۱۲۲٫۲۵ ، ۱۲۲٫۲۰ و پس از آن سطح ۱۲۲٫۰۰ قرار دارد و شکسته شدن حمایت اصلی ۱۲۲٫۰۰ هدف نزولی به نرخهای پایین را به همراه دارد.  سطوح مقاومت امروز به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱۲۳٫۲۵ ، ۱۲۳٫۳۰ ، ۱۲۳٫۶۰ ، ۱۲۳٫۶۵ و ۱۲۳٫۸۰ قرار دارند.

در سایر تحولات و در جفت ارز پوند – دلار آمریکا همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت همچنان در محدوده نزدیکی سطح ۱٫۵۵۰۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) در شرایط تثبیت قرار دارد. در صورتیکه کندل روزانه بالای این سطح بسته شود می تواند به صعود پوند تا نرخ ۱٫۵۵۶۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) منجر شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی امکان بازگشت به سطح ۱٫۵۶۱۴ و حتی خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه یعنی سطح ۱٫۵۱۸۰ تنها در صورت تثبیت کامل قیمت در پایین سطوح ۱٫۵۵۰۰ و ۱٫۵۴۹۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) ممکن خواهد بود.

امروز آقای مارک کارنی ریس بانک مرکزی انگلیس (BoE) سخنرانی خواهد داشت که متن این سخنرانی در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت GMT منتشر خواهد شد و بازار در انتظار یافتن نشانه هایی از احتمال افزایش نرخ بهره انگلیس در سال آینده است.

سال گذشته آقای کارنی اعلام کرده بود که نرخ بهره زودتر از حد انتظارات بازار افزایش می یابد که همین مسئله باعث تقویت پوند شد و در حال حاضر اکثریت فعالان بازار انتظارات دارند که نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ افزایش یابد و هر چه انتظارات بازار از زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس جلوتر آید، به تبع شتاب افزایش پوند نیز بیشتر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جفت ارز پوند – دلار آمریکا

 پوند