تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید قیمت به خط روند افزایشی رسم شده برخورد کرده و از آنجایی نتوانسته این خط روند را بشکند و بالای این سطح تثبیت شود انتظار داریم که قیمت مجدد به سوی سطوح ۱۱۷۷ و ۱۱۶۳ برگردد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است حرکت اصلاحی که از سطح ۱۱۶۳ شروع شده صرفا یک حرکت پول بک به سوی خط روند بوده که چندان پایدار نخواهد بود و با توجه به اینکه قیمت مجدد به پایین سطح ۱۱۸۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) کاهش یافته، احتمال تشکیل یک حرکت نزولی و سقوط قیمت به سوی سطوح ۱۱۷۷ و ۱۱۶۳ بیشتر شده است.

همانطور که روز گذشته گفیم احتمالاً فروشندگان طلا در صندوق سرمایه گذاری اسپایدر تلاش خواهند کرد تا از افزایش بیشتر قیمت به بالای سطح ۱۱۹۳ و خط روند رسم شده جلوگیری کنند و امروز دوباره اقدام به فروش طلا کردند بطوریکه موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر به ۷۰۴٫۲۳ تن کاهش یافت که کمترین ذخایر طلا این صندوق از ماه سپتامبر ۲۰۰۸ به این سو می باشد و این بدان معنی است که فروشندگان اونس طلا نسبت به خریداران برتری بیشتری دارند.

ترس از فروش طلا توسط صندوق جهانی اسپایدر و سایر صندوقهای سرمایه گذاری که دیروز عنوان شد، باعث کاهش قیمت جهانی اونس طلا شده که اگر این موضوع ادامه دار باشد مخصوصا امروز هم آمار خرده فروشی و مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا بهتر از حد پیش بینی ها اعلام شوند، احتمالا اونس طلا فروشندگان بیشتری پیدا کند.

بنابراین هم از منظر تحلیل تکنیکال و هم از دیدگاه فاندامنتال، همچنان روند حرکت اونس طلا را نزولی می دانیم و اونس طلا توانسته حرکت اصلاحی خود را از سطح ۱۱۶۳ در نزدیکی همان خط روند رسم شده تکمیل کند و انتظار می رود این حرکت کاهشی نیز ادامه داشته باشد.

با توجه به فروش طلا توسط صندوق جهانی اسپایدر، ما نیز از هم اکنون روند نزولی را برای اونس طلا ادامه دار پیش بینی می کنیم و در نتیجه احتمال سقوط قیمت به زیر نرخ ۱۱۷۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بیشتر است.

برای امروز سطوح مقاومت قیمت اونس طلا به ترتیب بر روی نرخهای ۱۱۹۳ و ۱۱۹۸ قرار دارند و پس از آن، سطح مقاومت کلیدی بر روی ۱۲۰۰ است. امروز اعلام سایر گزارشهای اقتصادی آمریکا، خصوصاً گزارش آمار خرده فروشی (پیش بینی %۱٫۱+) و مدعیان بیمه بیکاری هفتگی (پیش بینی ۲۷۷۰۰۰) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران می تواند جهت حرکت آتی اونس طلا را معین کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا