تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز سقوط یورو در بازارها بسیار محسوس بود بطوری که در برابر دلار آمریکا به پایین سطح ۱٫۱۲۴۰ رسید و هم اکنون فاصله چندانی به سطوح ۱٫۱۲۲۰ و ۱٫۱۱۸۰ ندارد.

در تقویم اقتصادی آمریکا خرده فروشی ایالات متحده و تعداد مدعیان بیمه بیکاری هفتگی در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و انتظار بازار برای آمار خرده فروشی چیزی در حدود ۱٫۱+ درصد افزایش است که نسبت به ماه قبل بالاتر می باشد و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که با توجه به مثبت اعلام شدن NFP ممکن است امروز آمار خرده فروشی در سه نوبت متوالی وارد قلمرو مثبت شود که در این صورت باید انتظار تقویت بیشتر دلار در مقابل ارزهای اصلی را داشت.

در نمودار زوج ارز یورو – دلار آمریکا همانطور که مشخص است قیمت به پایین کف ابر ایچیموکوی در تایم فریم ۱ ساعته رسیده و سطح حمایت ۱٫۱۲۵۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) با قدرت شکسته شده است و هم اکنون راه برای کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۱٫۱۱۷۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فراهم شده است که این سطح در نزدیکی خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته قرار دارد. تثبیت قیمت در پایین این نرخ موجب ادامه کاهش تا سطوح ۱٫۱۱۳۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) ۱٫۱۱۲۰ و سپس ۱٫۱۱۱۵ خواهد شد.

هرچند در گذشته به بررسی دلایل و علل شروع حرکت نزولی یورو از سطح مقاومت ۱٫۱۳۸۰ اشاره کرده ام، با این حال و با توجه به اهمیت نقش مسایل بنیادی در تشکیل موج نزولی یورو ، بار دیگر مروری به مهمترین عواملی که نقش اصلی در تعیین نوسانات گذشته اند، خواهیم داشت.

اکنون، وضعیت بازارها همچنان دستخوش تحولات مذاکرات یونان با مقاومت اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول است. هنوز هم اخبار ناخوشایندی از مذاکرات به گوش می رسد که این موضوع نیز خود، تاثیرات شدیدی بر ارزش یورو خواهد گذاشت.

با توجه به تحلیل بین بازاری (اختلاف بازدهی اوراق قرضه دو ساله آمریکا و آلمان به ۹۰ واحد افزایش یافته که در ۳۶ ساعته گذشته به میزان ۵ واحد بیشتر شده است) و همچنین با توجه به ملاحظات تکنیکالی (شکسته شدن کف ابر ایچیموکو) نسبت به استمرار حرکت صعودی یورو چندان مطمئن نیستیم.

در خبری دیگر نیز صندوق بین المللی پول (IMF) امروز صراحتا اعلام کرد که اختلافات در مذاکرات یونان زیاد است و برای دستیابی به توافق راه زیادی است. عمده موانع و اختلافات یونان با طلبکاران خارجی بر سر اصلاحات مربوط به حقوق بازنشستگی، مالیات و تامین مالی ذکر شده است.

از این رو همانطور که روز گذشته گفتیم می بایست در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۳۵۰ ، ۱٫۱۳۵۵ ، ۱٫۱۳۷۰ ، ۱٫۱۳۷۵ و ۱٫۱۴۰۰ برای ورود به پوزیشن فروش یورو اقدام کرد و برای امروز حد تارگت اولیه را در محدوده نزدیکی سطح ۱٫۱۱۸۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) در نظر گرفت.

چند نکته در خصوص رویدادهای جاری بازار آنکه امروز اعلام کاهش نرخ بهره بانکی نیوزلند منجر به فروش شدید دلار نیوزلند گردید و با این پیش فرض، انتظار می رود، حرکت دلار نیوزلند (NZD) تا پایان هفته همچنان رو به سقوط باشد و روند اصلی همچنان نزولی به ترتیب با اهداف ۰٫۶۹۴۷ (پایین ترین سطح ۱۰ اوت) و در طی ۱ الی ۲ ماهه آینده ۰٫۶۶۰۰ (پایین ترین نرخ ماههای جولای و مه سال ۲۰۱۰) باقی بماند. مقاومت در نزدیکی منطقه ۰٫۷۰۷۰ و ۰٫۷۱۰۰ تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو