تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

از آنجایی که مسئله افزایش یورو به صادرات اروپا ضربه وارد می کند امروز خانم آنجلا مرکل در سخنانی اظهارات داشت که این مساله می تواند انجام اصلاحات اقتصادی را در برخی از کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و پرتغال سخت تر کند که این خبر توانست از افزایش یورو جلوگیری کند و سخنان مرکل باعث کاهش یورو در بازارها شد.

در واکنش به این اخبار حرکت کاهش زوج ارز یورو – دلار آمریکا ادامه یافت و با اظهارات مرکل زمینه برای شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۱۱۸۰ ایجاد شد و قیمت تا سطح ۱٫۱۱۵۰ پیش رفت و در حال حاضر برای امروز سطح حمایت ۱٫۱۱۵۰ تنها سطحی است که می تواند مانع ادامه حرکت کاهشی به سوی سطوح ۱٫۱۱۳۰ ، ۱٫۱۱۲۰ و ۱٫۱۱۱۵ شود.

نگرانی های بین المللی از اوضاع یونان و احتمال خروج این کشور از اتحادیه اروپا همچنان بر دوش یورو سنگینی می کند و همانطور که میدانیم یونان باید تا پیش از پایان ماه ژوئن با طلبکاران بین المللی خود به توافق برسد در غیر این صورت مجبور است در مورد بدهی ۱٫۶ میلیارد یورویی خود اعلام نکول (عدم پرداخت در بدهی خود) کند که این مساله می تواند منجر به کاهش بیشتر یورو در بازارها شود.

از منظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار زیر زوج ارز یورو – دلار آمریکا مشخص است خط کیجون سن در اندیکاتور ایچیموکوی روزانه در نرخ ۱٫۱۱۴۴ دیده می شود و سطح مقاومت اولیه امروز یورو در ۱٫۱۳۰۰ تشکیل شده است. اگر سطح حمایت ۱٫۱۱۴۴ با قدرت شکسته شود زمینه را برای کاهش به سوی سطح ۱٫۱۰۴۹ (پایین ترین سطح هفته گذشته) بوجود می آورد.

اجلاس گروه هفت (G7) اخیرا زمان مناسبی برای مقامات کشورهای پیشرفته جهان بوده زیرا مقامان توانسته اند بصورت کلامی در بازار مداخله کنند و به عنوان مثال ریس بانک مرکزی ژاپن تنها با گفتن این جمله که ارزش ین ژاپن بیش از حد تضعیف شده از کاهش ارزش ارز خود جلوگیری کرد و از سوی دیگر اوباما و مرکل هر یک از مشکل ساز شدن افزایش ارزش دلار آمریکا و یورو ابراز نگرانی کرده اند.

امروز از اقتصاد آمریکا شاخصهای مربوط به قیمت تولید کنندگان و تمایلات مصرف کنندگان اعلام می شوند و در شرایطی که مسئله زمان افزایش نرخ بهره آمریکا بسیار مهم شده است دارای اهمیت خاص خود می باشد. همچنان چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به سمت بالا گرایش دارد و تقویت دلار را بیشتر می توان به حساب مسائل بنیادین گذاشت.

شاخصهای مربوط به تورم آمریکا در یکی دو ماه گذشته نسبتا بالا اعلام شدند و بعید نیست که قیمت تولید کنندگان آمریکا (PPI) امروز نیز از این وضع تبعیت کند و شاخص تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا نیز افزایش یابد.

شاخص خرده فروشی (Retail Sales) یکی از مهمترین شاخصهای اقتصادی ایالات متحده است و دیروز بالاتر از پیش بینی ها اعلام شد و بیانگر سلامت اقتصاد مصرف کنندگان آمریکایی می باشد. با توجه به اینکه دو سوم اقتصاد آمریکا را خرجکرد مصرف کنندگان تشکیل می دهد بسیار مهم است که این بخش سالم باشد.

در هر حال اگر از آمار و اگرها بگذریم اعداد و ارقام اخیر از اقتصاد آمریکا حکایت از درستی نظر مقامات فدرال رزرو آمریکا دارد و احتمال یک مورد افزایش نرخ بهره را از بین نمی برد و هرچند برای جلسه هفته آینده و ماه جولای بانک فدرال رزرو هنوز گمانه زنی مشخصی نداریم اما افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر چندان امر بعیدی نیست.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو