تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

با جرات می توان گفت، مهمترین خبر این هفته ، اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا (FOMC) برای تعیین نرخ بهره بانکی این کشور است که در پایان نشست دو روزه کمیته سیاست گذاری این بانک در روز چهارشنبه (۱۷ ژوئن) اعلام خواهد شد. انتظار می رود پس از ماه ها بحث و بررسی و زمینه سازی برای این موضوع این بار عملاً شاهد سیگنال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر باشیم.

سخنرانی این هفته خانم یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه پس از اعلام نرخ بهره بانکی صورت خواهد گرفت از اهمیت خاصی برخوردار است و تقریباً تمامی اخبار و گزارشها حاکی از افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه سپتامبر است ، بازار نیز در انتظار آن خواهد بود تا از سخنان تند خانم یلن احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر را مشخص کند.

سخنرانی خانم یلن ریس بانک مرکزی آمریکا به احتمال زیاد می تواند تا حد زیادی وضعیت آتی را مشخص کند و نشان خواهد داد که کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی آمریکا تا چه میزان به افزایش نرخ بهره نزدیک است.

دو هفته گذشته، اعلام بهتر از حد انتظار آمارهای اشتغال ایالات متحده (NFP)، این گمانه را در بازار تقویت کرده است که بانک مرکزی آمریکا زودتر از زمان پیش بینی شده، به اجرای سیاستهای انقباضی و افزایش نرخ بهره اقدام خواهد نمود.

هرچند که انتظار می رود در پایان نشست روز چهارشنبه میزان نرخ بهره همچنان در سطوح پایین باقی بماند و تغییر نکند، اما تمرکز بازار برای رسیدن به پاسخ این سوالات است: آیا تصمیمی برای افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک اتخاذ می شود؟ و آیا بانک فدرال رزرو آمریکا در پیش بینی خود از چشم انداز رشد اقتصادی تجدید نظر خواهد کرد؟ بنابراین فعلاً باید تا روز چهارشنبه منتظر ماند تا وضعیت حرکت ایندکس دلار آمریکا معین شود.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا با توجه به عدم حصول توافق در مذاکرات یونان با طلبکاران خارجی در روز یکشنبه، معامله گران کماکان متمایل به فروش یورو هستند و از این رو، هرگونه حرکت اصلاحی، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش تلقی می شود. برای امروز در محدوده ۱٫۱۲۵۰ ، ۱٫۱۲۶۰ ، ۱٫۱۲۶۵ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته)، ۱٫۱۲۷۵ ، ۱٫۱۲۸۰ فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد خواهد شد و سطح مقاومت بعدی نرخ ۱٫۱۳۰۰ است.

در حرکت نزولی یورو ، سطوح اولیه حمایت ۱٫۱۱۸۰ و ۱٫۱۱۷۰ است و پس از آن، سطوح بعدی به ترتیب نرخهای ۱٫۱۱۶۵ و در ادامه ۱٫۱۱۶۰ و ۱٫۱۱۵۰ خواهند بود. به باور ما فروشندگان در بالای سطح ۱٫۱۲۵۰ دستورات فروش قرار داده اند از این رو، با توجه به اوضاع یونان حرکت به سوی نرخهای بالا به کندی صورت می گیرد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز قیمت مابین سطوح ۱۳۸٫۰۰ و ۱۳۹٫۰۰ قرار دارد و فرصتهای خرید روزانه بر روی سطوح ۱۳۸٫۰۵ ، ۱۳۸٫۰۰ ، ۱۳۷٫۷۰ و ۱۳۷٫۶۵ بوجود آمده است و سطح اصلی ورود فروشندگان بر روی سطوح ۱۳۹٫۰۰ ، ۱۳۹٫۱۰ ، ۱۳۹٫۴۰ ، ۱۳۹٫۵۰ ، ۱۳۹٫۷۵ و ۱۳۹٫۸۰ است و برای امروز توانایی استحکام این سطوح ، می تواند منجر به کاهش قیمت تا نرخ ۱۳۸٫۰۰ و پس از نزدیکی سطوح حمایت ۱۳۷٫۷۰ و ۱۳۷٫۶۵ گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار