تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

جلسه بانک مرکزی آمریکا فردا برگزار می شود و در یادداشتی که خواهیم داشت نگاهی به این جلسه خواهیم داشت. برای امروز اما انتظار خبر مهمی را نداریم. آمار مجوز ساختمان سازی و شروع خانه سازی تنها اخبار قابل ملاحظه امروز می باشند و در طول هفته نیز به جز جلسه FOMC خبر مهم دیگری که بتواند محرک بازار باشد نداریم.

سرمایه گذاران و معامله گران همچنان در انتظار اعلام تصمیم کمیته FOMC در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی هستند که فردا شب اعلام خواهد شد. از این رو نکته مهم که می بایست به آن توجه داشت آنکه، بازار به دقت در انتظار اعلام تصمیمات بانک مرکزی آمریکا است که نشست دو روزه و ماهانه خود را دقیقاً از امروز آغاز کرده است.

البته در این میان، نقش بیانیه های همراه اعلام نرخ بهره را باید مهم دانست. همچنین بازار توجه خاصی را به سخنرانی ریس بانک مرکزی آمریکا خواهد داشت، زیرا اکنون زمزمه هایی از افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر و یک پله افزایش دیگر در اواخر سال جاری به گوش می رسد که می تواند در نگرش بازار به وضعیت اقتصادی آمریکا تاثیر گذار باشد.

در حال حاضر عدم توافق در مورد بدهی یونان با طلبکاران خارجی می‌تواند قیمت یورو را پایین بکشاند. قرار است وزیران دارایی اروپا با یونان در روز پنجشنبه دوباره تشکیل جلسه دهند. انتظار می رود تا زمانی که شرایط مناسبی برای حصول به توافق در مذاکرات یونان ایجاد نشود، روند افزایش اسپرد بازدهی اوراق قرضه آنها ادامه یابد.

در تحلیل بین بازاری اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله یونان با آلمان با ۷۱ واحد افزایش به ۱۱۶۲ رسیده که این میزان بالاترین سطح از روز ۲۴ آوریل به این سو می باشد و معاملات یورو عمدتاً بر اساس اسپرد یا اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه صورت می گیرد و هرگونه افزایش میزان اسپرد می تواند به ارز واحد اروپایی آسیب برساند.

با در نظر گرفتن شرایط فعلی نمودار تحلیل تکنیکال یورو در مقابل دلار مشخص است که قیمت در محدوده بیش‌ خرید قرار دارد و ادامه این روند به نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۳۳۰ و ۱٫۱۳۴۰ موقعیت مناسبی برای سفارشات فروش است و باید در نظر داشت تا زمانیکه قیمت این جفت ارز پایین سطوح مقاومت اصلی ۱٫۱۳۶۵ ، ۱٫۱۳۸۰ و ۱٫۱۴۰۰ قرار دارد، ورود به پوزیشن خرید با ریسک همراه است.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین زاپن نیز قیمت در ناحیه بین دو سطح ۱۲۳ و ۱۲۴ قرار دارد و هنوز سیگنال روشنی برای حرکت صادر نکرده است اما با توجه به سخنان امروز ریس بانک مرکزی ژاپن و با خروج رو به بالای قیمت از ناحیه سطح مقاومت ۱۲۴٫۰۰ و شکسته شدن این سطح مقاومت می توان اقدام به ورود به پوزیشن خرید نمود.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار استرالیا نیز به نظر میرسد برای امروز ورود به فروش در نزدیکی سطوح مقاومت ۰٫۷۷۸۰ ، ۰٫۷۷۹۰ و ۰٫۷۸۰۰  و با در نظر گرفتن حد استاپ بالای ۰٫۷۸۶۰ معقول باشد که در این صورت سطوح ۰٫۷۷۳۰ ، ۰٫۷۷۲۰ و ۰٫۷۷۰۰ را می توان اهداف اولیه این جفت ارز دانست.

در قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار پایین مشخص است با توجه به تثبیت قیمت پایین سطح مقاومت ۱۱۹۲ معامله گران شانس زیادی برای ادامه روند کاهشی به سوی سطح ۱۱۷۲ دارند و در صورتیکه این سطح نیز شکسته شود، زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت فراهم می آورد.

اکنون قیمت جهانی اونس طلا در تلاش برای عبور از سطح حمایت ۱۱۷۲ است و هر گونه حرکت اصلاحی موقتی است و در صورت کاهش قیمت به پایین سطح ۱۱۷۲ می توان به انتظار شروع روند نزولی به سوی سطح ۱۱۶۲ و حتی پایین تر بود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا