تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز عمده توجه بازار به انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران است. گمانه زنی ها از زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا موضوعی است که بازار سخت در انتظار آن است.

به باور ما، FOMC در بیانیه امشب این نکته را گوشزد خواهد نمود که شرایط اقتصادی به مرور زمان به ثبات کامل خواهد رسید و از این رو، این سیگنال را به بازارها صادر کند که زمان افزایش نرخ بهره نزدیک است. این موضوع را می توان از افزایش امروز ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن متوجه شد.

بنابراین، انتظار داریم این بیانیه لحن نسبتا قوی داشته باشد البته سخنرانی یلن نیز مهم ارزیابی می شود. همچنین، پیش بینی می شود FOMC زمان افزایش نرخ بهره را بسته به بهبود شرایط اقتصادی اعلام نماید که این مورد افزایش نرخ بهره احتمالا در ماه سپتامبر برای اولین بار در یک دهه اخیر اتفاق خواهد افتاد.

بطور کلی، اگر بیانیه بانک فدرال رزرو آمریکا همراستا با پیش بینی های بازار منتشر شود، به احتمال زیاد این امر به نفع ایندکس دلار آمریکا بوده و در مقابل به تضعیف اونس طلا خواهد انجامید و تا زمانیکه فروشندگان بیشتر هستند، احتمال سقوط قیمت اونس طلا تا سطح ۱۱۷۲ و پایین تر وجود دارد.

علاوه بر بیانیه امشب FOMC یک رویداد خبری دیگر نیز همچنان در جریان است که می بایست بدقت مورد توجه قرار گیرد زیرا می تواند وضعیت ریسک پذیری بازار را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد و آن مساله مذاکرات یونان است که دولت یونان هنوز با مقامات اروپا و صندوق بین المللی پول به توافق نرسیده است و این رویداد پتانسیل تغییر تمایلات بازار و جریان ریسک پذیری/گریزی را دارد.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا فرصتهای مناسبی در نزدیکی سطوح ۱٫۱۳۰۰ ، ۱٫۱۳۲۰ و ۱٫۱۳۳۰ برای ورود به پوزیشن فروش بوجود آمده است و از سوی دیگر، در محدوده سطوح ۱٫۱۲۰۰ ، ۱٫۱۱۸۰ و ۱٫۱۱۷۰ حمایت قیمت ایجاد شده اما به نظر می رسد که قیمت هم اکنون در تلاش برای عبور از این سطوح است و از این رو برای امروز احتمالاً فرصتهای برای ورود به پوزیشن فروش در محدوده نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۱۳۰۰ با تارگتهای ۱٫۱۲۰۰ ، ۱٫۱۱۸۰ و ۱٫۱۱۷۰ ایجاد شود.

در سایر تحولات، حرکت قیمت جهانی اونس نقره همچنان در مسیر کاهشی است زیرا قیمت در موج نزولی C قرار گرفته است و از این رو انتظار می رود حرکت کاهشی قیمت در کوتاه مدت و میان مدت ادامه یابد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است معامله گرانی که از پایین سطح ۱۸٫۱۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) اقدام به فروش کردند می توانند تا نرخ ۱۴٫۳۸ و ۱۴٫۰۱ پوزیشن های فروش را نگاه دارند و شکسته شدن سطح ۱۴٫۳۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با تارگت اولیه ۱۴٫۰۱ است که در نمودار پایین این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی دیده می شود.

بنابراین برای یک چشم انداز ۱ الی ۲ ماهه آینده احتمال کاهش قیمت اونس نقره به سوی سطوح ۱۴٫۳۸ و ۱۴٫۰۱ وجود دارد و حتی این احتمال می رود که این سطوح شکسته شوند و قیمت تا سطح ۹٫۷۸ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) ریزش کند.

در نمودار پایین این منطقه حمایت ۱۴٫۰۱ تا ۱۴٫۳۸ به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج صعودی ۸٫۴۲ (پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۰۸) به ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی بلند مدت ۳٫۵۳ (پایین ترین سطح سال ۱۹۹۳) به ۴۹٫۵۱ تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکالی حرکت اصلاحی که در واکنش به این منطقه حمایت صورت گرفته است به احتمال زیاد در اطراف همان سطح مقاومت ۱۸٫۱۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) به پایان رسیده است و قیمت هم اکنون در روند نزولی در حرکت است.

در چارت پایین سطح حمایت بعدی بر روی نرخ ۹٫۷۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) خواهد بود که این سطح در صورت نفوذ قیمت به پایین سطح ۱۴٫۰۱ تحقق خواهد یافت اما باید توجه داشت تا زمانیکه قیمت بین سطوح ۱۴٫۰۱ و ۱۸٫۱۲ قرار دارد سیگنال روند قیمت خنثی پیش بینی می شود.

در نمودار دوم به وضوح مشخص است حرکت کاهشی قیمت از سطح ۳۵٫۳۶ (بالاترین سطح ۱ اکتبر ۲۰۱۲) در قالب سه موج شکل گرفته است که موج نزولی فعلی یعنی موج c در حال ریزش قیمت به سوی سطح ۷٫۹۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد.

در نمودار روزانه مشخص است که قیمت اونس طلا در حرکت اصلاحی خود از سطح ۱۴٫۴۲ (پایین ترین سطح روز ۱ دسامبر ۲۰۱۴) نتوانسته به بالای سطح مقاومت ۱۸٫۵۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برسد که این سطح نشاندهنده قدرت این سطح مقاومت می باشد و در حال حاضر، حرکت اونس نقره در روندی خنثی مابین ۱۴٫۰۱ و ۱۸٫۱۲ قرار دارد.

از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند. با این حال پیش بینی می کنیم در صورتیکه قیمت با قدرت به پایین سطوح ۱۴٫۴۲ و ۱۴٫۰۱ برسد سیگنال فروش قوی به سوی سطح ۹٫۷۸ صادر خواهد کرد.

در حرکت صعودی تنها به شرط آنکه قیمت به بالای مقاومت اصلی ۱۸٫۵۲ برسد باعث نقض سناریوی نزولی و افزایش قیمت به سوی سطح ۲۱٫۰۹ می شود. لازم به ذکر است امروز بازارها در انتظار اعلام تصمیم بانک فدرال رزرو ایالات متحده (FOMC) در خصوص نرخ بهره و سیاستهای پولی است تا جهت قیمت اونس نقره نیز مشخص گردد و برای امروز شکسته شدن اولین سطح حمایت ۱۵٫۷۷ سیگنال فروش اونس نقره صادر می گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره