تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در آخرین تصمیم بانک مرکزی آمریکا (FOMC) که شب گذشته اعلام شد، چنانکه از قبل نیز پیش بینی می شد، تغییری در میزان نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا %۰٫۰ – %۰٫۲۵ اعمال نگردید و کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا زمان مشخصی برای افزایش نرخ بهره ارائه نکرد.

توجه عمده بازار به بیانیه همراه اعلام نرخ بهره بود تا مشخص شود، مقامات بانک فدرال بهبود آمارهای اقتصادی اخیر در این کشور را چگونه ارزیابی می کنند و اینکه آیا بانک مرکزی آمریکا چه زمانی را برای افزایش نرخ بهره مشخص خواهد کرد؟ اما عملاً این بیانیه تا حد بسیار زیادی همانند بیانیه ماه گذشته بود و مشخصاً در آن جمله کلیدی” سیاست های پولی هم ساز یا تطبیقی (Accommodative Monetary Policy) باقی خواهد ماند تکرار گردید.

بدنبال انتشار بیانیه بانک فدرال رزرو آمریکا، اونس طلا به سرعت تقویت شد و بیانیه شب گذشته در کوتاه مدت منجر به تغییر کلی جهت بازار و بازگشت تمایل برای خرید اونس طلا گردید.

بانک فدرال رزرو آمریکا در بیانیه خود بدلیل ضعف اقتصادی در سه ماهه اول سال چشم انداز نسبتاً کاهشی را در سال جاری ارایه نمود که این ارزیابی به همراه موضع محتاطانه در خصوص افزایش نرخ بهره منجر به افزایش تقاضای سرمایه گذاران به خرید اونس طلا گردید.

بانک فدرال رزرو برای سال ۲۰۱۵ نسبت به آنچه که قبلا در ماه مارس اعلام کرده بود، پیش بینی نرخ رشد اقتصادی خود را از میانگین %۲٫۳ – %۲٫۷ به میانگین %۲٫۰۰ – %۱٫۸ کاهش داد و از سوی دیگر پیش بینی نرخ بیکاری خود را از میانگین %۵٫۰۰ – %۵٫۲ به %۵٫۲ به %۵٫۳ افزایش داد که این مساله به کاهش ارزش دلار آمریکا در بازارها و به تبع به تقویت اونس طلا انجامیده است.

برای امروز فشارهایی برای عبور از سطح مقاومت ۱۱۹۲ وجود دارد و این سطح برای خریداران اونس طلا سطح قابل توجهی با تارگت ۱۱۹۸ و ۱۲۰۰ است که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید و در سطحی که گفته شد، احتمال شروع حرکت افزایشی به نزدیکی سطح ۱۲۰۰ بیشتر به نظر می رسد.

از آنجاییکه امروز در تقویم اقتصادی روز رویدادهای خبری زیادی از جمله قیمت مصرف کنندگان آمریکا، مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و شاخص صنعتی فیلادلیفای آمریکا منتشر می شود، انتظار می رود روند حرکت کنونی بازار که بر مبنای افزایش اونس طلا در واکنش به خبر دیشب بانک مرکزی آمریکا است در کوتاه مدت ادامه یابد.

بنابراین در کوتاه مدت همانطور که در نمودار پایین مشاهده می کنید خریداران در تلاش برای بالا بردن قیمت هستند و باید در انتظار تقویت قیمت باشیم و مسئله مهم تعیین اهداف امروز است و به باور ما بسته به انرژی خریداران وارد روند افزایشی خواهد شد که اهداف آن نقاط ۱۱۹۸ و ۱۲۰۰ می باشد و برای امروز صعود قیمت به بالای سطح مقاومت اصلی ۱۲۰۴ فرصتهای خرید مناسبی فراهم خواهد کرد و از این رو، می بایست در انتظار اخبار امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا