تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همچنان پیش بینی می کنیم که قیمت آن در میان مدت به حرکت اصلاحی خود که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ دلار/تن (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) شروع شده است در اطراف سطح مقاومت ۶۵۰۷ و ۶۵۶۸ پایان دهد و دوباره به سوی سطح ۵۳۳۹٫۵۰ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این حرکت اصلاحی در برخورد به سطح حمایت ۵۶۳۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۲۸۲۵ – پایین ترین سطح روز ۲۳ دسامبر ۲۰۰۸) به ۱۰۱۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ فوریه ۲۰۱۱) اتفاق افتاده است.

قیمت جهانی مس در موج افزایشی D به سوی سطح مقاومت ۶۵۰۷٫۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) پیشروی کرده است که قبل از این موج براساس آنچه که مشخص است موج نزولی C بوده که از سطح ۸۷۶۵ (بالاترین سطح روز ۹ فوریه ۲۰۱۲) آغاز شده بود.

بررسی سطوح فیبوناچی از موج نزولی C سطح حمایت قیمت را بر روی سطح ۵۲۱۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) نشان می دهد که این سطح به همراه سطح حمایت ۵۶۳۸ باعث ایجاد چنین حرکت اصلاحی شده است.

از آنجایی که قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۰۴۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می توان مقاومت بعدی را بر روی سطح رزیستنس مستحکم و قوی ۶۵۶۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) یافت و بعد از ان انتظار داریم که قیمت جهانی مس در موج نزولی E قرار گیرد و در این موج احتمال کاهش قیمت به سوی سطح ۴۵۶۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) وجود دارد.

در نمودار دوم بیشتر نوسانات قیمت در موج C در یک کانال افزایشی شکل گرفته است که سقف این کانال مقاومتهای مهمی برای مس در اطراف سطح مقاومت ۶۵۰۰ و پس از آن ۶۵۰۷٫۵۰ و ۶۵۶۸ محسوب می شود.

هر دو نمودارها نشان می دهند که روند نزولی قیمت در بلند مدت هنوز پایدار است و پیش بینی می شود به سوی سطح ۴۵۰۰ (کف کانال) کاهش یابد و حتی احتمال فرود بیشتر قیمت به سوی سطح ۳۵۰۰ نیز وجود دارد.

همانطور که قبلا گفتیم در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت قدرتمند قیمت بالای سطح مقاومت ۶۵۶۸ موجب افزایش قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن به سطح ۷۳۷۷ دلار/تن می شود.

نمودار روند تغییرات هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن کماکان پیش بینی می کنیم که قیمت آن در میان مدت به سطح ۱۶۸۷ و ۱۵۵۴ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی قدرتمند C تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۲۸۰۳ (بالاترین سطح روز ۳ مه ۲۰۱۱) آغاز شده است. بررسی سطوح فیبوناچی نشان میدهد که این هدف بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی قرار گرفته است.

به اعتقاد ما این موج از قدرت خوبی برای کاهش به سطح ۱۴۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است که البته این هدف در کوتاه مدت کمی اغراق آمیز به نظر می رسد. با این حال پیش بینی می کنیم به محض رسیدن قیمت به نزدیکی سطح ۱۶۸۷ قیمت آن مقداری اصلاح کند. این سطح حمایت توسط حمایت دیگری در نرخ ۱۶۷۱٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه ۲۰۱۴) مورد حمایت قرار گرفته است.

این حرکت اصلاحی توان لازم برای برگشت به سوی سطح ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) را برخوردار است و در واقع این حرکت اصلاحی را می توان به عنوان یک حرکت پول بک به خط گردن از الگوی سر و شانه در نظر گرفت.

در نمودار پایین به باور ما در صورتیکه قیمت به پایین سطح ۱۷۴۲ برسد الگوی نزولی تایید بیشتر تایید خواهد شد که می تواند هدف ۱۳۸۷ را مشخص سازد که این سطح اندکی پایین تر از سطح ۱۴۲۰ می باشد.

همانطور که قبلا اشاره کردیم در حرکت صعودی نیز سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۸۳۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس ۲۰۱۵) می باشد و تنها به شرط آنکه این سطح مقاومت شکسته شود باعث افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۸۸۸ دلار/تن (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می گردد.

نمودار روند تغییرات هفتگی قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم