تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

خبری که در حال حاضر بیشتر در بازار مطرح است، امتداد حرکت صعودی اونس طلا به بالای سطح مقاومت ۱۲۰۰ است. قیمت اونس طلا به دلیل بیانیه روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا و بن بست در مذاکرات یونان و کاهش ایندکس دلار آمریکا برای لحظاتی در سطح مقاومت ۱۲۰۵ معامله شد اما موفق به شکست این سطح نشد و فعلا مقداری اصلاح کرده است و اکنون به نظر می رسد که بازار با شکست این سطح مقاومت فاصله چندانی ندارد.

از نظر تحلیل تکنیکال بار دیگر شاهد بازگشت اونس طلا به سوی سطح ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی از نرخهای (۱۲۳۲ به ۱۱۶۲) بودیم که نشان دهنده تلاش مجدد خریدارن برای عبور از این سطح و حرکت به سوی سطح ۷۶٫۴ درصدی فیبوناچی یعنی ۱۲۱۵ می باشد.

از این رو تا زمانیکه این سطح با قدرت شکسته نشده است اگر از قبل پوزیشن خرید اونس طلا داشته اید، اکنون بهترین زمان برای برداشت سود و خروج از معامله است تا در صورت شکست ۱۲۰۵ مجدد وارد پوزیشن خرید شد.

این دومین هفته متوالی است که قیمت اونس طلا با افزایش قیمت روبرو می شود و دیروز بیشترین صعود روزانه (%۱٫۳+) را تجربه کرد که از اواسط ماه مه به این سو کم نظیر بود و از ابتدای هفته تا کنون رشدی معادل %۱٫۶+ را بدست آورده است. از این رو در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید اونس طلا از نرخهای بالاتر سطح مقاومت ۱۲۰۵ وارد عمل خواهند شد.

این سطح مقاومت ۱۲۰۵ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۲۳۲ (بالاترین سطح ۱۸ مه) به ۱۱۶۲ (پیین ترین سطح ۵ ژوئن) قرار گرفته است که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود زمینه را برای رشد قیمت به سوی سطح ۱۲۱۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) فراهم می آورد.

سخنان روز چهارشنبه یلن ریس بانک مرکزی آمریکا در اولین واکنش به افزایش قیمت انجامید و بار دیگر امید بازار برای تقویت اونس طلا را در کوتاه مدت زنده کرد. صرف نظر از اینکه نرخ بهره بانکی صفر درصدی آمریکا چه موقع افزایش خواهد یافت، عدم عزم قاطع و ادعای نه چندان صریح رئیس بانک مرکزی آمریکا، از ادامه صعود اونس طلا در کوتاه مدت خبر می دهد.

از منظر تحلیل تکنیکال سطح حمایت قیمت نیز در اطراف سطح ۱۱۹۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد که این سطح در نزدیکی سطح ۱۱۹۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تشکیل شده است که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

بدین دلیل حرکت قیمت تا زمانیکه بالای سطح حمایت اصلی ۱۱۹۲ قرار گرفته است، افزایشی در نظر گرفته می شود خصوصاً تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۲۰۵ روندی کاملاً صعودی را به همراه خواهد داشت. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

لازم به ذکر است که امروز به دلیل عدم انتشار اخبار مهم در تقویم اقتصادی روز، سرمایه گذاران اونس طلا به تغییرات قیمت در سایر دارایی های مالی توجه خواهند نمود و همانطور که گفتیم در حرکت صعودی، مقاومت مستحکم بر روی نرخ ۱۲۰۵ قرار دارد و سطح حمایت کلیدی در سطح ۱۱۹۲ تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا