تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز در آستانه نشست اضطراری رهبران اروپا در خصوص بدهی یونان، اونس طلا چندان تمایلی به حرکت نداشته و معامله گران ترجیح داده اند تا هنگام مشخص شدن اخبار امروز بعد از ظهر منتظر بمانند.

هم اکنون خوش بینی های اولیه از احتمال توافق در مذاکرات یونان باعث برگشت اونس طلا از نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۰۶ به نرخهای پایین ۱۲۰۰ شده است.

در صورتیکه امروز توافقی در مذاکرات یونان صورت گیرد با توجه به قرار گرفتن اولین سطح مقاومت بر روی ۱۲۰۶ فرصت مناسبی برای اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۱۸۹ بوجود می آورد و از این رو، عمده توجه بازار به نتیجه مذاکرات یونان خواهد بود.

این در حالی است که به گفته نخست وزیر فرانسه اگر بدون حضور صندوق بین المللی پول راه حلی در مذاکرات حاصل نشود باعث شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۰۶ می شود.

این سطح مقاومت ۱۲۰۶ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی از نرخهای ۱۲۳۲ به ۱۱۶۲ قرار گرفته است و نشان دهنده تلاش مجدد خریدارن برای عبور از این سطح و حرکت به سوی سطح ۷۶٫۴ درصدی فیبوناچی یعنی ۱۲۱۶ می باشد که معامله گران تا کنون موفق به شکست ۱۲۰۶ نشده اند.

همانطور که روز گذشته گفتیم از منظر تحلیل تکنیکال سطح حمایت قیمت نیز در اطراف سطح ۱۱۹۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) قرار دارد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود زمینه را برای بازگشت قیمت به سوی سطوح ۱۱۹۲ و ۱۱۸۹ فراهم می آورد.

بدین دلیل حرکت قیمت تا زمانیکه پایین سطح مقاومت اصلی ۱۲۰۶ قرار گرفته است، اصلاحی در نظر گرفته می شود خصوصاً تثبیت قیمت در پایین سطح ۱۱۹۶ و تحقق توافق در مذاکرات یونان حرکت اصلاحی را به سطح ۱۱۸۹ همراه خواهد داشت. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در تقویم اقتصادی آمریکا گزارش امروز فروش خانه های موجود آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و ممکن است نوساناتی را برای اونس طلا به همراه داشته باشد. پیش بینی می شود آمار فروش خانه های موجود آمریکا از رقم قبلی ۵٫۰۴ میلیون واحد به ۵٫۲۷ میلیون واحد افزایش یابد.

بنابراین بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام اخبار مربوط به مذاکرات یونان باقی مانده است. در نمودار زیر، هدفهای بعدی اونس طلا را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا